Als ik jou was zou ik gewoon hulp vragen van iemand die verstand en ervaring heeft met her inrijden van paarden
Kwanyin
Geplaatst: 09-06-09 18:02
Ik kan je maar 1 tip geven: Vragen aan iemand met veel ervaring om je te helpen en anders beleefd weigeren. Correct inrijden is zo'n essentieel punt, als je toevallig een paard hebt met een sterk eigen willetje en je weet niet hoe je ermee moet omgaan dan kan je heel ver van huis geraken.
Als je ze nog niet eens goed de wei uit kunt halen zou ik eerst eens vertrouwen met ze opbouwen. Borstelen voetje geven. En dan pas beginnen met het laten wennen van zadel en hoofdstel.
Met wie doe je het dan? Iemand die ervaring er mee heeft?
Lyonesse
Geplaatst: 09-06-09 19:23
Ragenbol schreef:
Ik doe het wel samen met iemand.
Ze moeten gelokt worden met snoepje, maar ik denk dat als ik een paar keer ben geweest dat ik veel met ze kan doen.
Waarom stel je je vragen dan niet aan die persoon?
girly_1
Geplaatst: 09-06-09 22:11
Als ik jou was zou ik dat inrijden maar uit mijn hoofd zetten !! Haflingers zijn sterke paarden met veelal een eigenwilletje. Wanneer je dan zit te klooien, omdat je geen ervaring of een deskundig persoon erbij hebt. Kunnen er lelijke ongelukken gebeuren, en dan de paardjes niet te vergeten !!!! Ook die kun je flink verzieken met verkeerd inrijden !
Als je niet eens weet hoe het moet, doe het dan gewoon niet....Ga eerst eens kijken bij mensen die het wel kunnen, hoe die het doen. Mensen die professioneel zijn. Anders verpest je een paard alleen maar.