Al 2 maand nieuwe ruin in de groep, ze blijven vechten!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ehrentusch

Al 2 maand nieuwe ruin in de groep, ze blijven vechten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 19:13

Ik heb 6 maand geleden een 4 jarige ruin gekocht, die sinds 2 maand bij een andere groep op de weide gaat overdag.
De groep bestond uit 5 merries en 2 ruinen. Daar is mijn ruin dus bij gezet, en in het begin moesten ze aan elkaar wennen, wat normaal is.
1 van de 2 ruinen heeft mijn ruin al snel geaccepteerd in de groep, dus dat is geen probleem meer.
Nu i shet probleem dat mijn ruin en die andere van de groep al 2 maand non-stop vechten!
Ze zijn alle 2 heel dominant en willen geen van beiden opgeven. Normaal zou dit na een tijdje moeten stoppen, maar ik maak me echt zorgen!
mijn ruin is tot zijn 3 jaar zwaar verwaarloosd geweest en heeft dus nog niet zoveel spieren en gewicht als die andere... hij is wel 3 cm groter maar die andere is veel sterker en heeft hoefijzers.. Nu heeft mijn ruin woensdag 2 wonden opgelopen tijdens het vechten, en hij mankte vooraan en achter ook een beetje.. Ik kan mijn ruin geen hele zomer binnen houden! maar ik kan hem toch ook niet aan zijn lot over laten door hem bij die groep te zetten?

weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?

Sassol

Re: Al 2 maand nieuwe ruin in de groep, ze blijven vechten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:08

Waarschijnlijk vechten ze om de merries en geen van beiden is van plan op te geven.
Je zou kunnen proberen de merries en de ruinen te scheiden in de hoop dat de ruinen op die manier vriendjes worden en daarna weer bij de merries kunnen, maar die kans is klein.
Dus dan wordt het merries en ruinen verdelen, deze 2 gaan dan gewoonweg niet samen.

Succes!

Aliine_

Re: Al 2 maand nieuwe ruin in de groep, ze blijven vechten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:38

Dank je :)