In april heb ik samen met mijn zus een 3 jarige gekocht, ik had haar eerder gezien en had medelijden met haar.
Het is een erg sensibel paard met een niet al te fleurig verleden... (3 jaar in de drek gestaan, hoefzweer gehad verder niets mee gedaan(dit is wat ik weet))
Halster kon moeilijk aan en uit, voeten kon je niet optillen, zenuwachtig.. Dit is al heel erg bijgetrokken, ze vertrouwt ons steeds meer. Kan haar nu longeren aan halster met een singel om en beenbescherming, en hoeven uitkrabben!
Maar haar mond is dus het probleem, je krijgt er niets in, geen bit, geen wormenspuit zelfs geen vinger.
Zodra ze door heeft dat je iets met haar mond wil, klapt ze dicht. Je kan er niets meer mee, je hoeft maar te wijzen en ze draait haar hoofd weg, kop omhoog en het is al geen kleintje.
Het bit zelf vind ze niet eng, maar ze wil het niet eens aanraken als je het voor dr houdt, omdat ze weet dat hier iets mee moet gebeuren. Heb al geprobeerd met een stalgenoot hoofdstel om, bit aan 1 kant vast en dan indoen, maar het lukt niet.. (oke we hebben geen super grof geweld gebruikt, omdat ze zo sensibel is. Als je slaat, werkt ze helemaal niet meer mee)
Heb er stroop op gedaan, maar ze wil er perse niet eens naar kijken..
Hebben jullie verder nog tips? Wat zouden jullie doen?
en misschien komt daar ook wel een oorzaak uit