Paarden gedachtengang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IrisW

Paarden gedachtengang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 11:20

Hoe denkt een paard?

Dat is echt een vraag dat mij bezig houd. Mijn pony wordt misschien verkocht, maar ik houd zoveel van hem.
Ik ben bang dat ik altijd verdrietig zal blijven, en dat het voelt als verraad omdat ik dan over ga naar een paard.
Om mij keuze makkelijker te maken is dit de vraag waar ik graag antwoord op wil:
(Het geeft mij een naar gevoel als je pony boos op je zou zijn ofzo als je hem verkoopt)

Als je je pony verkoopt, is het paard dan verdrietig omdat zijn baasje er niet meer is??
Zal hij je na 1 maand niet meer zien nog herkennen? En weten dat jij het bent?
Kunnen paarden terug kijken in de tijd? (Bijvoorbeeld, ik weet nog dat ik op mijn 4e leerde fietsen)

Heel erg bedankt!

Marigold

Re: Paarden gedachtengang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:26

een paard leeft vooral in het hier en nu.
krijgt het nu voer, is het gelukkig en eet.
staat hij vandaag op de markt, dan is hij bezig met de paarden om hem heen, en rangorde/trappen dat soort dingen.

wordt jou pony verkocht, en stapt het op de trailer, dan is hij bezig met het op de trailer staan.
komt hij eruit, dan bekijkt hij zijn omgeving.
komt hij bij andere paarden te staan, dan dealt hij met de situatie.

maar bijvoorbeeld als jij hem altijd om 6 uur binnenhaalt, en op het nieuwe adres gebeurd dat niet, dan zal hij jou missen, omdat je er niet bent om hem binnen te zetten.
paarden zijn gewoonte dieren en jij bent nu onderdeel van zijn gewoonte.
langzaam aan zal hij wennen aan de nieuwe gewoontes, en je minder vaak gaan 'missen'.

althans, zo zie ik het.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 11:27

Ik denk dat als je pony een goed huisje krijgt, hij echt geen jaren gaat staan treuren.. Ik denk dat het voor jou zwaarder is als voor je pony..
Ik heb mijn pony overgekocht van mensen die haar al 10 jaar hadden, en toen ze na een maand kwamen kijken keek ze er echt niet naar om, het eten was belangerijker..
Ik wil niet beweren dat paarden gevoelloos zijn, maar ik geloof niet dat ze het nou zo heel erg vinden een nieuw huis te krijgen :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 02:44

Het volgende is mij ooit eens verteld: als jij goed bent geweest voor een paard en je verkoopt dat paard zal hij als je na een tijdje op bezoek komt niet extreem op je reageren.
Maar als jij slecht was voor dat paard zal hij je als gevaar herkennen! En dus negatief gedrag vertonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 02:55

Zit veel in, Femke!!
Ik weet nog dat ik ooit een paard verkocht, mijn eerste paard. Toen ik na een maand ging kijken kwam ze heel snel even de wortel halen die ik had meegenomen, daarna keerde ze zich om en ging er als een haas vandoor naar haar nieuwe weidegenoten. Beter kan niet! Ze kwam wel maar was al zo gewend dat ze verder niet naar me omkeek. Ik had het erger gevonden als ze als een gek achter me aan was gegaan.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:45

Dan weet ik ook meteen dat mijn pony dus een goed verleden heeft gehad :P

annalvp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:05

Mensen dichten paarden (en ook aan andere lievelingsdieren) menselijke eigenschappen toe. Ik denk ook dat jij het zelf moeilijker hebt dan jouw paard. Zorg ervoor dat je zeker weet dat je paardje het bij de nieuwe eigenaar minstens even goed heeft als bij jou. sterkte.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 13:51

precies annalvp! dat is precies wat ik wilde zeggen.

jouw paard heeft jou niet nodig (klinkt heel hard, ik weet het) alleen goede verzorging, eerlijke consequentie, vriendjes, en eten. als hij dat ergens anders ook krijgt zal het het paard om het even zijn waar hij staat...