Paard verliest halster in wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saffie1

Paard verliest halster in wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 13:45

Mijn paard staat sinds een week op haar nieuwe stal. ze staat op een super groot stuk land.
Nu heb ik al 2 keer gehad dat ze haar halster aan 1 kant over haar oor had.
Vanmorgen had ze hem af. Ga hem nu ook aflaten (ook voor veiligheid), maar vroeg me af hoe ze het voor elkaar krijgt het halster af te krijgen. Wat ze doet zeg maar dat dat gebeurd.

Joto

Re: Paard verliest halster in wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:46

Oh dat kan ik een oogwenk gebeuren hoor! Hier staat ook een stel, dan gaat het maanden goed en dan doen ze het ineens weer.. Kan met rollen komen, of krabben bij het oor

Saffie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 13:48

dus niet echt met keihard rennen ofzo iets.
zal hem gewoon af laten nu of niet?

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:50

och al zo vaak gehad. ook had ik een vliegenkap opgedaan en daarover het halster dat was 2 dagen en 2dagen hingtie met kap en al aan een paal en doe ik de kap niet op heeft ze hem gewoon aan. gewoon een hekel aan die kap dus! slimme poown

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:51

Af doen kunnen ze heel makkelijk. Bewust door met de hoeven achter de oren te krabben of onbewust bij het rollen/spelen ed.

Maar af laten is zowiezo vind ik een betere optie. Je wilt niet weten wat er gebeurd als ze met een hoef achter het halster blijven haken terwijl ze die nog om hebben.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:53

Saffie1 schreef:
dus niet echt met keihard rennen ofzo iets.
zal hem gewoon af laten nu of niet?

ik zou hem sowieso aflaten... straks hangt ze zichzelf op! heb vaak genoeg horrorverhalen gehoord...

kan door het krabben komen met haar achterhoeven, of schuren aan een paal ofzo...

Charlie_P

Ik zou hem idd ook aflaten. Er kunnen nare ongelukken gebeuren als ze met een been of iets anders in het halster blijven hangen.

Jeanneee_

Mijn haflinger is ook een ster in zijn halster af doen, inderdaad met de achterhoef krabben ze het halster zo af!

Saffie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 13:55

nee daarom. als ze hem al in 1 week 3 keer af of half af heeft gekregen doet ze er toch iets mee blijkbaar, dus laat hem nu mooi af.

toen ik vanmorgen bij der kwam trouwens lag ze lekker te slapen op de grond. toen ik dichterbij kwam, kwam ze niet omhoog en kon alles met er doen. ze ademde ook beetje zwaar dacht ik. je zag er ademen zeg maar.
kreeg er met pijn en moeite omhoog. toen ze omhoog was was ze heel sloom maar ging daarna ook wel weer eten.
was ze nu gewoon in zon diepe slaap ofzo?

hvjponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:56

mijn paard deed hem ook steeds af en moest ik het halster ook steeds opzoeken en daarom heb ik het halster maar meteen afgedaan ze komt toch wel heel makkelijk bij mij dus dat ik ook geen probleem als ze moeilijk te pakken is zou ik het halster toch omlaten

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 13:59

ja hoor, als ik dit lees lag je paardje in 'coma' :D , oftewel, lekker te tukken. :z

Saffie1 schreef:
nee daarom. als ze hem al in 1 week 3 keer af of half af heeft gekregen doet ze er toch iets mee blijkbaar, dus laat hem nu mooi af.

toen ik vanmorgen bij der kwam trouwens lag ze lekker te slapen op de grond. toen ik dichterbij kwam, kwam ze niet omhoog en kon alles met er doen. ze ademde ook beetje zwaar dacht ik. je zag er ademen zeg maar.
kreeg er met pijn en moeite omhoog. toen ze omhoog was was ze heel sloom maar ging daarna ook wel weer eten.
was ze nu gewoon in zon diepe slaap ofzo?