wij hebben onze shetlandpony nu bijna 1 jaar.
toen we haar ontmoetten en later haar kregen, was het een ontzettend rustige en meegaande pony.
de hele zomer bleef ze dat en hebben we ontzettend van haar genoten, lange wandelingen gemaakt, gepicknict in het bos, noem maar op, ze liep altijd heel gemoedelijk achter ons aan aan een lang touw, vond alles erg leuk, keek nergens van op, enz.
in de winter veranderde ze langzaam maar zeker.
ze werd druk, leek me uit te testen, liet zich niet vangen als ik een halstertouw meehad, vond het leuk om hard door de wei te crossen, kwam altijd in galop aanvliegen als ik eraan kwam, enz.
een heel andere pony dus, nog steeds de oude in de zin van dat ze nooit bijt of trapt, maar verder ineens erg actief, en aan de hand met wandelen bijna niet te houden.
heb toen besloten dat ik haar in de winter maar gewoon lekker op het land liet staan, en niet meer uit de wei ging halen (behalve voor de hoefsmid).
ik vroeg me af of ze nou zo zou blijven (de fysio had haar gekraakt in de zomer omdat ze vast zat in de rug, ze loopt bij ons los en op de groep, terwijl ze op haar vorige adres aan de stik stond, ik dacht dat ze misschien opleefde en zich weer jeugdig voelde, en daarom zo druk en vrolijk was).
maar nu is het weer warm, de wintervacht laat los (elke dag haal ik er weer een berg vacht uit)
en ze veranderd weer helemaal naar de rustige vriendelijke pony die ze vorige zomer ook was!
vandaag dus weer eens uit de wei gehaald, klein eindje gewandeld, en ze vond het gewoon weer helemaal leuk!

ben ik blij mee, we gaan het wandelen nu dus weer lekker oppakken!

zijn jullie pony's ook zo anders in de zomer en in de winter?
of is dit gewoon een 'tic' van die van ons