pony is een kei in ontsnappen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anke_anke

pony is een kei in ontsnappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 10:13

Mijn pony staat samen met nog een andere pony op de wei.
Nou begon het allemaal in oktober.
Een vriendin van mij (ik noem haar even T) ging s’avond met haar pony naar les
Dus mijn pony stond alleen in het land en dan raakt ze wat gestresst.. (omdat ze alleen moest achterblijven voor een uurtje) maar wat bleek nou iemand had het hek niet goed dicht gedaan dus mijn pony die was weg gelopen.
Dus T kwam terug van les en belde mij op dat mijn pony weg was en dat het hek nog open stond.
Dus wij zijn gaan zoeken en hebben we haar gelukkig gevonden in een weiland, maar het had ook anders af kunnen lopen want het was pik donker buiten en op de weg waar mijn pony liep daar rijden ze loei hard!
Dus ik heb een tijdje elke week dat T les had in spanning gezeten, stel je voor dat mijn pony weer weg gelopen was.. maar nu controleren we het hek altijd goed dus nu loopt ze gelukkig niet meer weg. Maar het hek hoeft maar op een klein kiertje te staan of mijn pony loopt er uit(als ze alleen is).

Okee dit was even een stukje vooraf dan nu het ‘probleem’

Als T van les komt, en haar pony in het land wil doen dan denkt mijn pony ahh daar is mijn vriendje! Dus dan rent ze als een speer naar het hek toe nou T wil haar pony in het land doen maar ze hoeft het hek maar op een klein kiertje te zetten of mijn pony loopt los op de weg
Ze weet denk ik nog van de vorige keer(zie verhaal hier boven) hoe ze dus kan ontsnappen.

Hebben jullie tips hoe T het kan voorkomen dat mijn pony er uitvliegt zodra zij haar pony in het land wil doen?

Sorry voor het lange verhaal

Marigold

Re: pony is een kei in ontsnappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 10:17

haar pony erbij in het land terug zetten vergt een bepaalde handigheid die je vriendin zal moeten leren krijgen.
even snel zijn, moet geen probleem zijn op zich.
dat jou pony wegloopt als het hek los staat lijkt me niet heel vreemd, een hek hoort nooit los te staan, ook niet op een kiertje!
je pony is haar kudde kwijt (de andere pony dus), en gaat op zoek/ voelt zich in haar eentje onveilig.
is er niet de mogelijkheid er nog een derde pony, of een paar extra pony's bij in te zetten, zodat er nooit 1 pony alleen achter blijft?

TeeGee

Re: pony is een kei in ontsnappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 11:47

PP > OPG

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:05

Als jouw paard voor het hek staat te drammen, dan moet jouw vriendin het hek ook niet zo open doen.
Eerst wat ruimte creëren voor haar eigen paard zodat die erbij kan. Halstertouwtje meenemen en daarmee gewoon rondjes voor z'n neus draaien (verticale rondjes dus, het is niet de bedoeling dat ze hem in z'n oog slaat).

Ze heeft les, dus dan is er toch ook een instructrice bij? Kan die niet even helpen met terug in de wei zetten? Of iemand anders?