Ik heb een ontzettend nieuwsgierig, pittig, lief welsh veulentje (bijna 1 jaar).
Ze kan al een halster om/af krijgen, vast staan, meelopen, geborsteld worden, hoefsmit enz enz enz....
Maar zodra ik haar achterhand borstel wilt ze nog welleens der kont omdraaien en een klein schopje geven. Ze schopt niet omdat ze pijn heeft want dat kan niet door een zachte borstel
Ze raakt me eigenlijk nooit en ik straf haar gedrag af met mijn stem of een tik op der kont.
Als ze los loopt in de wei en ik loop naar haar toe komt ze vrolijk op me af met haar oortjes naar voren en meestal een hinnik.
Maar als ik verder loop naar mijn paard draait ze der kont draaigend naar me toe alsof ze me wilt gaan schoppen... ik drijg dan alleen met mijn stem...
Vandaag ging ik gezellig bij ze in de wei zitten/liggen wat ze erg intressant vond alleen ging ze perongeluk op mijn voet staan waarop ik AU zij en zij een beetje schrok met een bok rakelings langs me heen... mijn voet is inmiddels donkerblauw maar daar kon ze niks aan doen
Mijn vraag is dus:
Hoe kan ik haar zo opvoeden dat ze niet meer naar me slaat/schopt/bokt/drijgt?
Ze is echt een knuffelkont maar haar gedrag veranderd in 1 sec...
Alvast bedankt voor de tips!