Vervelend met slecht weer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niekje08

Vervelend met slecht weer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 09:01

Ik loop tegen een vreemd probleem aan. Onze jaarling loopt normaal gesproken als een mak lammetje achter ons aan als we haar de wei uit halen. Maar als het heel slecht weer is en dan vooral als het heeft geregend en alles is nat, dan wil ze dus gewoon niet.
Ze loopt dan het eerste gedeelte wel mee, maar halverwege de wei staat ze stil en dan kost het heel erg veel moeite om haar toch mee te krijgen. Ook op het pad naar de stallen toe doet ze dan heel erg vervelelend.
Gisteren was het weer zo'n dag. Regen wat onweer, wind en het is bal.

Is dit toeval of kennen meer van jullie dit probleem en wat doen jullie daar dan mee.
Het is dus echt net of ze de kolder in de kop heeft op het moment dat het slecht weer is. Ze is dan ook ineens heel onrustig met poetsen etc.

waldoalpha

Re: Vervelend met slecht weer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 12:22

ik denk dat dit een vrij normale reactie is. als het weer onrustig is worden paarden vaak ook wat onrustiger

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 12:24

Mijn paard is ook super onrustig als het bijvoorbeeld hard waait.
Hij denkt dan van alles te horen, en kan geen seconde stil staan tijdens het poetsen.

Het wendt vanzelf :D

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:13

Mijn paard is ook onrustiger met onrustig weer. Ze zal toch moeten leren ook met dit weer mee te gaan... blijf zelf rustig