Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gerdien71 schreef:mijn dochter heeft een welsh van 1m40 en ze is zelf 12 jaar, ik herken het gedrag van jou pony wel, dat doet die van mijn dochter ook zo nu en dan.
dan mag ze niet aan haar buik komen, dan probeert ze te bijten, in het begin reageerde mijn dochter daar ook geschrokken op maar nu weet ze gewoon dat haar pony aan het klieren is, ze heeft nu weer iets nieuws als mijn dochter haar buik wil poetsen dan gaat ze schoppen ook weer zoiets, mijn dochter lacht daar nu om en je ziet gewoon aan haar pony dat die dan stevig baalt en daarna doet ze weer gewoon, er mankeert niks aan haar buik, want als ik haar dan poets dan heeft ze gewoon de oren naar voren.
tip: ik weet niet hoe groot de pony is en of je zelf bang bent maar als hij bij jou gewoon doet dan is het gewoon klieren

StableEnable schreef:een gedragsverandering kan ook een fysieke oorzaak hebben. ik heb ook eens een paard meegemaakt dat zich steeds agressiever ging gedragen en waarvan bleek dat er een probleem was met de aanmaak van schildklierhormoon. het kan nuttig zijn de pony eens te laten onderzoeken.