mijn pony valt elk nieuwe paard/pony aan op het land...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lindapim

mijn pony valt elk nieuwe paard/pony aan op het land...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 16:40

Hallo,

ik heb mijn pony sinds januari gekocht er is niks mis mee maar hij staat in een groep en hij gedraagt zich als hengst op het land en beschermt de groep, me zusje heeft haar pony er nu ook bij staan sinds vrijdag maar mijn pony die valt hem gelijk aan als hij even te dicht bij komt, en gaat er vervolgens gewoon keihard achterna en bijt en trapt hem.
de pony van me zusje is het niet echt gewent om bij andere paarden op het land te staan en zodra een paard op hem afkomt rent hij snel weg en, zaterdag ging hij door het draad heen omdat hij geen mogelijk heeft denkt hij want hij trapt niet van zich af want is gewoon bang.

hij staat nu samen met nog een paardje die ook niet in de groep wil. ze staan op een apart stukje land maar wel naast de groep, en zodra de pony van me zusje los gaat in de bak dan gaat hij met een volle gang richting het weiland maar blijft dan staan, komt in contact met de groep,maar er niet bij in.

heeft iemand tips ???

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 18:28

Als je een nieuwe groep (kudde) paarden maakt kost dat altijd even tijd.
Het ene paard is dominanter dan het andere en ze gaan eerst de nieuwe rangorde bepalen.
Dat gaat soms niet zachtzinnig, daarom ervoor zorgen dat er voldoende ruimte is zodat degene die weg wil ook echt weg kan.

lindapim

Re: mijn pony valt elk nieuwe paard/pony aan op het land...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 10:30

we hebben nu een andere oplossing mijn pony gaat op een andere stukje land samen met 3 anderen waarvan ook 1 bijna het zelfde gedrag heeft en dat gaat wel goed. die pony van me zusje staat dan nu in de groep erbij, maar mijn pony wou gewoon door het draad vliegen om hem te pakken maar werd afgeremd door het ander paard.

RobinandBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:13

Oké, fijn voor je. Je kon inderdaad ook gewoon afw8en. In het begin komt het vaak voor dat een pony niet wordt toegelaten, maar even later hoort hij gewoon bij de groep.

girly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 18:42

ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt ;) soms klikt het gewoon niet tussen 2 paarden. Wat heb je er dan aan om 1 pony of paard te laten opjagen door de andere, je hebt dan enkel kans op verwondingen en een bang paard. Ik heb dit vorig jaar ook meegemaakt met mijn paard en eindresultaat was een kreupel en bond en blauw paard :(:) Dit jaar staat hij in een andere groep en nu heeft hij het gelukkig goed naar zijn zin ! Ik zou ze dus lekker uit elkaar houden !