Watervrees

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Watervrees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 10:07

Hoii allemaal,

Ik zit met een probleempje. Mijn pony heeft watervrees |( Kleine plasjes vindt hij helemaal niet
eng en daar loopt hij zo doorheen. Op het strand gaat hij ook gewoon door de plassen. Ook al zijn ze
diep. Maar de waterbak in dijkgatsbos daar ging hij echt niet doorheen. En zodra het stroomt durft hij
het ook niet :S En de zee vondt hij ook eng. Hebben jullie nog tips?

XxX

Afbeelding

zij

Re: Watervrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:10

is dat de pony van je foto??? ziet er niet naar uit dat ie groot water en stromend water eng vind...

was het niet zo dat je het zelf eng vond en je dit onbewust doorgeeft aan je pony?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 10:16

Jah, het is de pony van de foto. Maar dat water stroomde niet, je weet toch wel die plassen op het strand? Die vindt hij niet eng :P Maar de zee en als het echt stroomt vindt hij het wel eng, ookal is het maar een heel klein stroompje. En de waterbak in dijkgatsbos vondt hij ook eng.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:21

ik zie in dat water ook golfjes hoor... ik dnek eerlijk gezegd dat jij het wat eng vond en dus wat gespannen was. wat mijn part onbewust... dan geef je dat aan je paard door.

of misschien was er iets anders dan het water wat hij eng vond?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 10:29

Jah, die golfjes waren maar heel klein. Niet zoals de zee :P Als er golfen in de zee zijn en die komen naar hem toe dan rent hij er van weg. En ik dijkgatsbos was ook een stroompje dat heel hard stroomde. Dit water stond nog wel bijna stil met maar hele kleine golfjes.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 11:13

ik snap het verhaal niet zo. hij vind de zee eng? en daarom loopt hij er niet bang op de foto er doorheen?
dat vind ik nogal raar. maarja klim er eens af als hij het eng vind en ga zelf eerst. aangezien jij de leider bent vertrouwd hij jou het meest.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 11:29

Dit was een plas voor de zee, dus de golfen kwamen daar niet. Hij durft ook wel door de zee heen, maar als er een golft komt gaat hij wijkend weer terug naar land. Dus het zijn meer de golfen die hij eng vindt en als het water stroomt.

lisaagirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:32

watevrees.
dat had me oude paardje ook . :)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:47

Neem iemand mee met een paard die geen vrees heeft en laat je pony op die manier rustig wennen aan bewegend water.Of stap zelf af en loop langzaam steeds ietsje meer naar het bewegende water en beloon uitbundig.Jouw pony gaat in ieder geval al het water in dus de stap naar bewegend water is een stuk kleiner als het probleem wat ik had met mijn paard.
Mijn paard was zelfs bang voor plasjes in de bak of water uit de tuinslang, water spuiten op haar benen gaf een nogal hectische dansparade.Ik ben met haar en mijn waterverslindende pony naar een meertje gegaan,pony was al tot haar navel in het water toen paard besloot niet achter te willen blijven en na wat spastische bewegingen(met haar benen in het water stampen) nam ze een mega sprong het water in.Eerst was ze nogal huiverig voor al dat nattige maar na flink belonen en geruststellen begon ze het leuk te vinden(het was die dag ook behoorlijk warm dus lekker verkoelend) ik ben meerdere keren het water in en uitgelopen en na een tijdje durfde ze zonder gekke sprongen over de (aanspoelende) golfjes te lopen.
Gewoon geduld hebben met je pony en niet boos worden als het niet lukt,veel paarden zijn bang voor bewegend water.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 12:49

Hmm, mijn pony durft niet eens in de buurt van de zee te komen :+

Ik volg dit ook even..

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:39

maar sinds wanneer is het land zee geworden dan?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 17:45

emma525 schreef:
maar sinds wanneer is het land zee geworden dan?

Ik bedoel het zand :P

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:29

hihi, oke:P mijne is echt een waterrat! dus dat probleem heb ik niet.
en ik blijf erbij:
klim er eens af als hij het eng vind en ga zelf eerst. aangezien jij de leider bent vertrouwd hij jou het meest.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 22:10

emma525 schreef:
hihi, oke:P mijne is echt een waterrat! dus dat probleem heb ik niet.
en ik blijf erbij:
klim er eens af als hij het eng vind en ga zelf eerst. aangezien jij de leider bent vertrouwd hij jou het meest.

Ik had vandaag crossles in Moordrecht en daar was ook een waterbak. Moest idd afstappen en Spirit aan een longeerlijn vastgemaakt en zelf eerst de waterbak ingelopen. Helaas had ik mijn oude leren
laarzen aan en die waren niet helemaal dicht :P Dus wel natte sokken gekregen. Eerst ging hij een
beetje snurkend aan het water ruiken en toen ging hij er toch in :D

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:27

Wij hadden onze minishet ook gezellig meegenomen naar het strand...
Meneer zag de zee vanuit een duintopje....en besloot geen stap meer te verzetten!
Wij wilde hem toch graag de zee in krijgen(gewoon stappen langs de vloedlijn) dus hebben even doorgezet en hem dringend en toch dwingend verzocht om door te lopen.
Eenmaal aangekomen bij de vloedlijn,vond hij het even doodeng...bokje hier en daar.
Maar gewoon doorgelopen alsof er niets aan de hand was en hij zich niet moest aanstellen...eenmaal bezig vond hij het heerlijk!
Het leek wel een zeepaardje,want hij was er met moeite uit te krijgen :D
Bijkomend voordeel,zn hoeven knapte aardig op van die wandeling in het zeewater! *D

Joyciee050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:25

Haha A.
Dat heeft Mozaiek dus ook :P
Door een plasje lopen vindt meneer echt
zóó super eng xD
Gewoon er doorheen sleuren en belonen
af en toe beetje wassen,
vooral beetje de benen .
water moet voor hem gewoon worden
en geen eng iets waar hij niet doorheen wil lopen...
Het begint by my al te werken ;)

CdC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:31

wendyashley schreef:
Neem iemand mee met een paard die geen vrees heeft en laat je pony op die manier rustig wennen aan bewegend water.Of stap zelf af en loop langzaam steeds ietsje meer naar het bewegende water en beloon uitbundig.Jouw pony gaat in ieder geval al het water in dus de stap naar bewegend water is een stuk kleiner als het probleem wat ik had met mijn paard.
Mijn paard was zelfs bang voor plasjes in de bak of water uit de tuinslang, water spuiten op haar benen gaf een nogal hectische dansparade.Ik ben met haar en mijn waterverslindende pony naar een meertje gegaan,pony was al tot haar navel in het water toen paard besloot niet achter te willen blijven en na wat spastische bewegingen(met haar benen in het water stampen) nam ze een mega sprong het water in.Eerst was ze nogal huiverig voor al dat nattige maar na flink belonen en geruststellen begon ze het leuk te vinden(het was die dag ook behoorlijk warm dus lekker verkoelend) ik ben meerdere keren het water in en uitgelopen en na een tijdje durfde ze zonder gekke sprongen over de (aanspoelende) golfjes te lopen.
Gewoon geduld hebben met je pony en niet boos worden als het niet lukt,veel paarden zijn bang voor bewegend water.

:j Zou ik je ok willen adviseren.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:46

Die van mij is ook een waterrat... Heerlijk! Maar heb wel es gehoord dat paarden het eng kunnen vinden als ze de bodem niet kunnen zien... Omdat ze dan geen diepte kunnen inschatten...