Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
FriesWytske schreef:Als hij last heeft van zijn rug, waarom rijd je hem dan nog? Ik zou hem goed na laten kijken door de dierenarts of fysio.

moonfish13 schreef:@manutjuh
Kan je doen, maar dan rijd een ander er wel op.
? Ik persoonlijk zou het niet doen en zou zelfs naar de eigenaar stappen om te zeggen waarom niet. Nee, hoogst waarschijnlijk doen ze er geen moer mee, dat is me bekend bij dit soort commerciele paardenbedrijven, maar ik zou weigeren mee te doen aan dit paardenleed.
. Trouwens, heel goed
van je dat je gestopt bent met rijden op een manege (ik had er ook een gruwelijke hekel aan, toen ik me bewust werd van heel veel zaken). Al heb ik sowieso erg weinig op maneges gereden, want ik had het geluk op een fijnere plek te hebben leren rijden, waar nog aardig met de paarden omgegaan werd en waar je ook nog eens veel meer leerde over paarden buiten het rijden om. Wat naar mijn idee misschien nog wel belangrijker is. Maneges trokken me nooit aan en na de laatste keer dat ik een priveles op de manege had een paar jaartjes terug, had ik er echt genoeg van.