Paard op rust met 1 been naar voren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paard op rust met 1 been naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:41

Hoi.

Al een langere tijd hou ik bij ons op stal een paard in de gaten. Dit paard heeft meerdere keren een blessure gehad maar is nu weer goed. Toch staat hij altijd als hij op rust staat met 1 voorbeen naar voren. Dit is elke keer hetzelfde been en ik vraag mij af, is dat volgens jullie gewenning of probeert hij iets te ontlasten?

Wij hebben namelijk een ander paard op stal gehad die dat ook deed en deze bleek dus een gescheurde meniscus te hebben maar niet altijd kreupel te lopen.

Graag jullie mening. Ik heb er wel een foto van maar ik heb dit niet met de eigenaar overlegt dus ik plaats de foto niet.

Cassidy

Re: Paard op rust met 1 been naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:52

Paarden die zo staan kunnen idd last hebben van dat been. Bijv. paarden met hoefkatrolontsteking gaan vaak met een voorvoet wijzen als ze op rust staan en het been willen ontlasten.

Zonder onderzoek door een DA kunnen wij van achter onze PC geen diagnose stellen of dit dier echt een probleem heeft of dit een gewoonte (geworden) is.