ikke20 schreef:hij steekt niet altijd zn hoofd eronderdoor. vaak springt hij er gewoon in. staat voor het draad komt van voren zonder reden omhoog en springt met zn achterbenen zo het draad in
zou wel een oplossing zijn met prikkeldraad als hij alleen zn koppie eronderdoor dee steken en dan weg was
Dus hij steigert en lanceert zichzelf naar voren toe? Das wel heel apart...
Maar uitbrekers zijn vaak zo niet-onder-de-indruk dat ze ook gewoon met hun borst er tegenaan gaan staan en dan is prikkeldraad ideaal omdat ze dan ook echt geprikt worden en via die prik komt de stroom dubbeldik aan.
Ik heb er eens een gehad die ging er ook gewoon tegenaan staan bij lint en koord en scheen de stroom helemaal niet te voelen, bleef meerdere minuten leunen op de draad. Vervolgens prikkeldraad langs gedaan en terwijl ik erbij stond probeerde ze het weer, nou ze schrok zich een hoedje en heeft daarna nooit weer een poging gedaan, ook voor lint had ze daarna heilig ontzag.
Schapengaas lijkt mij juist vreselijk eng, als ze daar een been in krijgen trekken ze alles kapot, incl d'r eigen benen en die van alle paarden die toevallig in de buurt staan.