Yeaaahaaaaaaaa!
Officieel heet ie Sander maar we gaan hem Djingo noemen.(past er veel beter bij!)
Hij is 1,5 wk geleden gecastreerd. Lekker lang hengst geweest dus.
Dus omdat hij nog genezende is komt hij pas volgende wk naar ons.(duurt nog zooooooooooooo lang lol)
Hji kent dus nog bijna niks. Alleen het trailer laden doet ie goed en ook aan halstertouw meelopen.
Bij het vastzetten is ie veel aan het draaien en met zijn voorbeen aan het trappen/schrapen. Aandacht trekken?
Het was toen we kwamen ook best druk wat mensen betreft.Aaiien over zijn hoofd en nek liet hij wel toe.
Wat vinden jullie van mijn schema? (alle info kan helpen toch?)
Stap voor stap.............
Neem aan dat het een wat eerder zal slagen dan het andere dus heb geen tijdslimiet in gedachten. Ben wel nieuwsgierig hoelang jullie erover deden.
Dus ik wou sowieso eerst hem beter leren kennen en een band opbouwen.
Het stil laten staan aan een halstertouw. Iemand hier ervaring mee? Heb al wel verschillende manieren gelezen maar ben er nog niet uit.
Dan beginnen hoe hij het vind om op alle poetsplekken eerst met gewoon de hand geraakt te worden.
Eerst aaien en dan steeds wat meer druk geven.
Dan laten snuffelen aan de borstels etc en die op de juiste plekken na handaanraking gebruiken.
Dan komt ook nog het voetje geven eerst voorbenen en daarna achter dan uiteindelik gaan hoevenuitkrabben.
Staart uitpluizen.
Dan ermee gaan wandelen om hem aan het verkeer te laten wennen.Halstertouw of iets anders (?)omdat hij al flink is (1,47)en geen veulen.
Als ik dit helemaal naar wens heb dan ben ik al dolgelukkig!
Ken zijn karakter dus nog niet en weet niet of hji een vlugge leerling is of niet.
Enige tips of suggesties zijn van harte welkom!