Bijtende Andalusiër.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DruifJ

Bijtende Andalusiër.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 17:50

Hoihoi:D

Wij hebben op de manege een bijtende andalusiër,
volgens mij is hij vroeger mishandeld maar je kan niet bij hem in de stal staan of hij grijpt al naar je.
Meestal pakt hij alleen je jas of mauw, maar het is niet speciaal op mensen gericht hij grijpt ook naar voorwerpen ofzo. Meestal doe ik hem aan een halster met 2 halster touwen en poets hem en zadel hem op. Maar in de bak begint hij zzo opnieuw! :O
Kan ik dit verhelpen en welke aanpak is hier voor nodig?
Ik vind het zielig om hem een tik te geven omdat hij waarsch. al mishandeld is |(

Alvast bedankt,
xx

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:38

Dat is best een lastig probleem.
Je weet niet waarom hij bijt. Het kan komen doordat hij ergens last van heeft, het kan dominantie zijn etc.
Bij een manege paard is dat best wel lastig zo maar even op te lossen.
Doordat hij in heel veel verschillende handen komt (en iedereen het op zij eigen manier "oplost") zul je het er heel slecht uit kunnen krijgen.
Ik denk dat het verstandig is om het met de manege houder te overleggen en er eerst proberen achter te komen waarom hij het doet.Succes

CosMir

Re: Bijtende Andalusiër.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:16

het zou het mooist zijn als iedereen die bij dit paard komt op dezelfde consequente manier handelt, wat op een manege natuurlijk erg lastig is. Misschien kun je hier met de manegehouder wel een vergadering ofzo aan wijden...mijn pony was ook erg grijperig, waarschijnlijk doordat hij erg lang hengst is geweest. Hij had juist erg veel behoefte aan contact met zij mond, dus nu 'masseer' ik zijn mond een paar keer per week. las ik in het boek van linda tellington jones. Werkte bij die van mij erg goed en het slaan laat je dus achterwege....

DruifJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:18

Cool ik ga het eens probereeen :D Dankje wel . Ik ga eens kijken of ik zo'n boek kan vinden :D !
Dankjeulliee

xx