stal ondeugd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kim18a

stal ondeugd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 18:55

Hallo,
ik heb pas een verzorg pony gekregen en kom er nu bijna elke dag,
ik had hem kleine stukjes appel gegeven en elke keer als ie een stukje appel kreeg deed ze haar hoef om hoog >;)
dit zag er heel erg raar uit en ze bleef maar door gaan..
ook heeft ze een paar keer gehoest en deed ze met haar hoofd naar haar buik wijzen.. is dit een sirieus probleem,
of is dit een stal ondeugd?
en tips voor hetmaken van een goede en sterke band zijn ook welkom! :o

Groetjes kim! :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:00

heeey,,

ik weet niet wat het is maar mijn paard doet het ook wel eens dan gaat ze met haar voorbeen naar haar buik schoppen maar ze heeft nergens last van ofzo maar volgens mij is het gewoon een tik van haar.
tips:
ik heb mijn paard nog maar een maand maar wat bij mij heeft geholpen:
in de stal los gaan poetsen (doe dit niet te vaak want dan willen ze niet meer vast staan gaan ze hangen enz.)
veel knuffelen enzo

kim18a

Re: stal ondeugd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 19:28

ja maar hoe moet ik het af leren ..
wat als ik een stukje appel geef of een snoepje dan toe ze dat ..
en ze hoeste ook al en deed met haar hoofd naar haar buik !
is dit een serieus probleem of is dit een tik? ze kan het ook doen om de vliegen te verjagen maar er waren helemaal geen vliegen...

groetjes kim

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:00

Als mijn pony z'n hoef omhoog/naar voren houdt na het eten, is hij gewoon ongeduldig en is dat een teken dat hij nog meer eten wilt.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 21:01

OKe bedankt!
dat is vast 1 vraag die is opgelost!

Groetjeskim

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 23:09

Mijn paard heeft bij zijn vorige eigenaar een kunstje aangeleerd. Als ze hun hand onder zijn buik hielden moest hij zijn ene been naar voren doen en zijn hoofd omlaag, tussen zijn benen, en dan kreeg hij een snoepje. Het heeft een tijdje geduurd voordat ik normaal zijn hoeven kon uitkrabben, hij dacht dat ik om dat kunstje vroeg. Ik denk dat jouw verzorgpony misschien ook eens zoiets geleerd heeft, en dat ze denkt dat ze meer snoep krijgt als beloning als ze het kunstje doet. Als je het gewoon negeert, dus als je er verder niet op let, dan houdt ze er vanzelf wel mee op. Niet boos worden, ze snapt nog niet dat ze het bij jou niet hoeft te doen. Gewoon doen alsof er niks aan de hand is. Je kunt trouwens beter niet zomaar snoepjes geven, daar gaan ze erg van bedelen. Ik geef alleen snoepjes als ik grondwerk met mijn paard, en dan dus alleen als ik om een oefening vraag en hij die goed uitvoert. Als hij een oefening doet wanneer ik hem dat niet heb gevraagd krijgt hij niks, dat is namelijk bedelen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:37

PP > OPG

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:45

Ik denk eerlijk gezegd ook dat het een soort kunstje was haha, dat hoesten dan waarschijnlijk toeval, maar dat heeft iemand deze pony vast aangeleerd.
Idd negeren werkt het beste!

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 10:58

Haaai
ja nu weet ik het
de eigenaar heeft het mij uit gelegd! :P
het is een kunstje ;)
je zegt tegen haar voetje en dan zeg je hoger hoger hoger! en dan doet ze haar hoefje steeds hoger en dan moet
je haar een snoepje geven :j
daarom deed ze dat om dan ze dat gewend is!
maar ik heb haar nu aan geleerd dat ze dat nu alleen maar doet als ik het zeg! :D
bedankt voor al de tips!
gr. kim