mijn merrie is 22 maart bevallen van een flink hengstenveulen.
Nu staan ze ondertussen met z'n tweetjes in een stal die permanent open staat, ze kunnen dus buiten lopen op een afgezet stukje weide (niet super groot, zodat de rest kan aangroeien).
In het begin was de merrie wat overbeschermend, maar nu totaal niet meer. Daardoor kan ik nu bij het veulen komen, en het aaien. Het veulen komt ook vaak zelf af om te snuffelen of te likken aan mijn hand.
Nu is mijn vraag, moet ik nog iets meer doen voor hij wordt afgespeend en naar een opfok ofzo gaat?
Moet hij halster leren omdoen? (lukt momenteel niet, hij loopt er van weg als ik dat probeer) Wat moet ik doen als hij "bijt" in mijn hand, bij het snuffelen? Neen zeggen, of je groot maken deinst hij niet voor terug...
Verder kan ik hem overal aanraken, maar is dat voldoende?
Ik wil gewoon zeker niets overslagen in deze belangrijke fase lijkt me
.Alvast bedankt!

Die van mij is vrijdag een week oud en heeft inmiddels een halstertje om..straks gaat ze 24/7 de wei op en wordt er niks mee gedaan behalve een keer geaaid en geknuffelt..met 5 maand wordt ze gespeend en verkocht
Halstertje om, touwtje eraan en met mams mee! Dus dat principe kent ze straks ook wel..en ze blijft ook wel gewoon in de hand, het is niet zo dat ze 5mnd geen mensen meer ziet
dat komt straks vanzelf