Problemen: paard schiet in galop weg ohz & stijgert en bokt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Samsa11

Problemen: paard schiet in galop weg ohz & stijgert en bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 18:46

Hoi, ik heb een hengstje gekocht van 15 jaar ik heb hem laten castreren maar ik ben nog jong en heb veel problemen met hem ik hoop de jullie ideeen hebben hier mijn problemen.

Probleem 1 : Als ik hem vast zet Gaat hij steiger bokken bijten treken en is mijn halster touw kapot ik geef hem wel een tik maar dan bij hij mij en steigert hij op mij, (Hij doet dit omdat hij naar de merrie's wil waar hij bij staat)
Probleem 2 : Ik durf niet op hem terijden wegens dat hij zo vervelend is en gelijk met mij in galop schiet door de bak omdat hij naar de merrie's wil
Enz..

We hadden hem al appart gezet enzoo maar de baas van de wei vind het niet meer nodig en helpt me er ook niet mee.
Hij is bijna 6 weken gecastreerd en is erger geworden dan dat hij 1 week gecastreerd was.

Groetjes Samantha :(:)
Laatst bijgewerkt door Judje op 01-04-09 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:16

Laat dat paard eens 2 maanden staan en zie dan verder. Dier heeft nog last van zijn hormonen :).

Ach jah... En zoek hulp van een ervaren paardenma/vrouw :). Je hebt iemand aan de kant nodig die je leert om concequent te zijn tegen je paardje :).

Succes!

Wiesje

Re: Problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:38

Als hij nu al 15 is heb je een grote kans dat hij niet meer verbetert. Op zo´n late leeftijd laten castreren heeft maar zelden nog invloed op zijn hormonen.
Ik vrees dat je het dier echt flink op z´n nummer moet zetten wil je er iets mee kunnen gaan doen. Laat hem een maand staan, zodat hij even tot rust komt. Daarna pak je hem consequent op.
Maar eerlijk gezegd vrees ik dat je een kat in de zak gekocht hebt en dat dit dier niet meer handelbaarder wordt.

_Nadia_

Re: Problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:26

Oei, waar ben je aan begonnen? Als jong meisje met (zo te lezen) weinig ervaring moet je geen 15 jarige hengst kopen. Ook na het castreren zal hij erg weinig veranderen.
Ik zou hele goede hulp zoeken, of hem toch verkopen aan iemand die er wel weg mee weet.