Ik rijd sinds een paar weken op een 4-jarige draversmerrie. De merrie staat in training bij mijn lesgeefster en de eigenaars waren akkoord dat ik met dit paardje af en toe zou rijden. Het was echt een zalig paardje, voorwaarts en goed aan het been, tof in omgang. En het ging ook goed met het rijden.
Haar eigenares is een jong meisje, heeft het paard gekregen van haar ouders. Ikzelf heb haar nog nooit zien rijden maar volgens mijn lesgeefster heeft het meisje weinig zelfvertrouwen... Het paard had een klein bokje gedaan tijdens het rijden en het meisje wou niet meer verder rijden. Ze zou huilend afgestapt zijn. Nu is dit een paar keer gebeurd... Het paard voelt zich nu sterk en probeert dit bij mij ook... Ik stap niet af, ik blijf voorwaarts rijden. Het paard gaat nu echt met zijn hoofd tussen zijn benen om me er echt af te bokken. Ik blijf nog doorrijden neem haar terug naar een poging tot verzameld drafje en daarna stap ik om haar te kalmeren.
Mijn lesgeefster heeft dit paardje 3 maand in training gehad en is echt teleurgesteld.. Ze vindt dat haar eigenares het paard verpest heeft. Het paard zou ook medisch in orde zijn volgens mijn lesgeefster.
Hoe kan dit opgelost geraken? Wat denken jullie?