Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zidore schreef:Sorry dat ik het zo ronduit en direct zeg, maar een kameraadje is de beste oplossing vrees ik..
Paard is en blijft kuddedier. Hoeft niet perse een ander paard te zijn, kleinvee kan ook. Een shetlander of geit. Weet niet of het voor jullie mogelijk is, maar ik zou het zeker overwegen. Of misschien is er iemand bij jullie in de buurt die nog op zoek is naar een weiland?
Verder is er ook nog een topic wat je allemaal kan doen met een 1- of 2-jarige. Weet even niet waar het staat, maar misschien heb je daar iets aan? Succes in ieder geval!
Sonja_vR schreef:paarden hebben paarden nodig...punt
en dan nog eens ene jong dier , die leert kwa sociale vaardigheden zo ontzettend veel van andere paarden dat soortgenootjes echt onmisbaar zijn
paarden die alleen staan doen me nog steeds verdriet.
ik vindt dat je eerst naar de omgeving van het dier moet kijken om hem daadwerkelijk te begrijpen. of heeft jou paard je verteld dat hij alleen gelukkiger is ?
SaraenFeliz schreef:Zidore schreef:Sorry dat ik het zo ronduit en direct zeg, maar een kameraadje is de beste oplossing vrees ik..
Paard is en blijft kuddedier. Hoeft niet perse een ander paard te zijn, kleinvee kan ook. Een shetlander of geit. Weet niet of het voor jullie mogelijk is, maar ik zou het zeker overwegen. Of misschien is er iemand bij jullie in de buurt die nog op zoek is naar een weiland?
Verder is er ook nog een topic wat je allemaal kan doen met een 1- of 2-jarige. Weet even niet waar het staat, maar misschien heb je daar iets aan? Succes in ieder geval!
aan een weigenootje hebben we ook al gedacht maar treuren ofzo doet ze niet naast haar staat een koe maar we hebben niet de indruk dat ze echt een weigenootje mist. We doen aan Natural Horsemanship en we leren haar op een spelendewijs en op een rustig tempo longeren enz. De tijd die ik met haar kan doorbrengen doe ik ook dus ik probeer er zo veel mogelijk te zijn. Maar ik zoek iets leuk voor de uren dat ik er niet ben.
? Nou, dan snap je de principes van NH dus niet helemaal. Natuurlijk mist dat paard soortgenoten!!! Dat merk je nu wel aan zijn gedrag, want dat is echt abnormaal
. Daarbij horen zeker jonge paarden (maar in mijn optiek ALLE paarden) met andere paarden op te groeien en te staan.
Ik word nu al verdrietig van al die shetjes die nu hals overkop gekocht gaan worden die in het weiland bij het rijpaard worden neer gegooid en waar vervolgens niet meer naar om gekeken wordt omdat de beschikbare tijd naar het rijpaard gaat
en de shet er als een stukje interieur bijstaat.