Omhoog kijken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ididit

Omhoog kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 12:23

Hallo!

Ik was nu toch wel eens benieuwd... :D
Mijn merrie kijkt heel vaak omhoog. Naar een vliegtuig, naar een spandoek waar ze onderdoor moet, naar vogeltjes op het dak, noem het maar ze kijkt ernaar. Nog nooit heb ik een paard dit zo extreem zien doen en geen enkel paard bij ons op stal doet dit. Het is verder helemaal geen probleem ofzo, als zij vogels wil kijken dan moet ze dat lekker doen ;)

Maar het is zo'n gek gezicht! Ze draait haar ogen dan zo naar boven, en steekt haar neus in de lucht...
Het is ons in ieder geval echt duidelijk dat ze het gewoon leuk vind, ze doet dit voornamelijk als ze vaststaat op het erf en echt gericht naar iets dat ze gehoord heeft...

Zijn er meer paarden die dit doen? :)

Karenx

Re: Omhoog kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 19:11

Ik heb een keer een paardje gezien wat dat deed!
Maar dat was als je hem op een bepaald plekje kriepelde dat vond hij heerlijK!

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 09:30

haha, nou bij chey heeft het niets met krebelen te maken... Ze vind de dingen in de lucht gewoon interassant :)

Zijn blijkbaar niet veel mensen met zo'n paard ;)

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:37

Volgens mij is dit niet gewoon leuk kijken hoor, echt niet.
Dit is gewoon verkeerd gedrag, het kan ook te maken hebben met zijn bouw, het kan een teken van verzet zijn, het kan verkeerd aangeleerd zijn, het kan een teken van pijn zijn, ...... maar echt niet vogeltjes kijken hoor.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:36

mijn vorige paard deed dit ook..zij had verder nergens last van maar vond het gewoon fijn om omhoog te kijken..

westernjoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:49

denk niet dat je zomaar kunt zeggen dat dit verkeerd gedrag is, dr zijn toch ook honden die tv kijken en anderen weer niet... Als je dr geen last van hebt is het in ieder geval geen vervelend gedrag.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:51

Nee en zeker omdat de merrie het vooral doet als ze vaststaat op het erf, dan lijkt het mij geen verzet, want er wordt niets van haar gevraagd.

Het lijkt mij wel komisch!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:59

aeolusnr1 schreef:
Volgens mij is dit niet gewoon leuk kijken hoor, echt niet.
Dit is gewoon verkeerd gedrag, het kan ook te maken hebben met zijn bouw, het kan een teken van verzet zijn, het kan verkeerd aangeleerd zijn, het kan een teken van pijn zijn, ...... maar echt niet vogeltjes kijken hoor.

Wat een onzin!
Mijn paard doet het ook, maar ze kijkt niet naar dingen in de lucht (al lijkt het er wel heel sterk op) maar ze luistert naar de geluiden die ze om zich heen hoort. En vooral naar de geluiden van de andere paarden als die nog in de wei staan en ik ben haar aan het poetsen of zadelen. Dat zie ik aan haar orenspel en merk het aan haar hineken als ze een paard hoort.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 08:25

wij wonen vlakbij een vliegbasis en daar is staat ook een traumahelicopter, daar kijken enkele paarden soms na, niet uit angst, gewoon zoals ze ook naar een fietser in de verte kunnen kijken.
dit zie ik wel eens in de wei gebeuren. Dan is dit niet een probleem te noemen, gewoon een paard die heeft geleerd dat je boven je ook af en toe wat kan zien.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 17:43

Ze vind de wereld om haar heen heel erg boeiend als ik het zo lees. Ze gaat niet tijdens het rijden stoppen om naar boven te kijken? Dan zou het vervelend worden. Als het een tik is, dan zou je zien dat ze niet met haar ogen iets volgt of op iets focust. Denk eerder dat ze gewoon lekker om zich heen kijkt.

Offtopic: Mijn ene geit doet dit ook trouwens := (en de ander niet)

Samoria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:26

Mijn paard doet dit niet, helaas, het klinkt wel schattig!

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 22:30

Mijn paard heeft het pas gedaan toen er een helicopter overvloog, had niet het idee dat ze het echt leuk vond. :=