van engel tot duivel?!!?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orrieknorrie

van engel tot duivel?!!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 20:09

hallo,

ik moet dit echt even kwijt!

ik had vandaag een wedstrijd samen met een vriendin en haar paard, mijn paard heet Orakel (ruin) en haar paard heet Wood (merrie)
die twee zijn helemaal gek van elkaar, ze kunnen altijd samen in de bak en zijn nooit gemeen tegen elkaar.

maar toen we thuis kwamen hadden we ze nog even in de bak gezet, de eerste 5 minuutjes ging goed, een beetje krabbelen enzo... en op een gegeven moment begint Orakel aan te vallen! hij ging bijten en schoppen, hij jaagde haar in de hoeken, ze renden letterlijk in rengalop door de bak! Orakel was helemaal blind, niks kon hem meer schelen! hij bleef achter Wood aan jagen! alsof hij van de duivel bezeten was, het was net zo'n paard die mensen aanvalt omdat hij ze niet vertrouwd! oren in de nek!!! maar goed... Wood werd moe en kon niet zelfs niet meer bokken naar Orakel om hem af te weren! het ging echt te ver, ze konden zichzelf echt verwonden! dat is ook gebeurd, maar dat doet er nu niet toe, we moesten hoe dan ook Orakel stoppen! dus wij de bak in met wat voer, Orakel is normaal een veelvraat en komt er normaal meteen op af, nu verblikte of verbloosde hij niet eens, hij bleef maar achter Wood aan jagen! toen hadden we een lijn gespannen om hem tegen te houden, daar rende hij dwars doorheen! op een gegeven moment ging iemand met de achterkant van de schep zijn weg versperren, hij knalde er gewoon tegen aan!!!! hij was helemaal blind, het enige wat hij deed was achter Wood aanrennen, die alsmaar moeier en moeier werd!!! op een gegeven moment hadden we Wood gevangen maar toen waren wij dus ook niet veilig!! hij viel ons zelfs aan! dus ik hem afleiden en toen gingen ze met Wood snel dravend de bak uit!
en het bizarre is, zodra wood de bak uit was, was Orakel het onschuld zelve! hij ging weer naar haar hinniken alsof er niks gebeurd was!!!

hoe kan het dat een paard dat normaal gesproken nog geeneens een vlieg kwaad zou doen, die altijd lief is tegen elk paard, en de paarden zijn ook altijd gek van hem! en dat is niet overdreven, ineens verandert in een duivel!!!!??

weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn, of heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt, please laat een reactie achter, want ik voel me nogal %#&^@% en ik kan er niet tegen dat ik niet begrijp wat er in Orakel omging!

Wafel

Re: van engel tot duivel?!!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 09:45

Oei ! Klinkt eng. Ik kan je alleen niet helpen. Zou zeggen overleg eens met een dierenarts. Voor het geval hij mischien nog eens door het lind zou kunnen gaan. Zou erg zijn als er ongelukken gebeuren.

Je kan wel dingen gaan verzinnen wat het zou kunnen zijn... Maar dat heeft geen zin je weet het niet.

Voor de veilig heid van je zelf en je paard... Dierenarts overleggen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:35

ik zou de DA bellen, ik wil je niet bang maken maar misschien heeft ie wel een bloeding gehad of zoiets waardoor hij zo´n reactie gaf.

Hier dacht ik eigenlijk ook aan in eerste instantie en om een bloeding of iets anders uit te sluiten zou ik ook even contact opnemen met de dierenarts. Leg in ieder geval je verhaal voor aan de DA zou ik zeggen.

Sterkte en succes ermee. Lastig hoor!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:51

Pfoeh, dan schrik je je kapot!!!
Heb het eens een keer bij mijn buren gezien. Daar trapte een ruin een merrie ineens in elkaar. Terwijl ze al jaren normaal bij elkaar stonden. Hij jaagde haar gewoon de hoek in, en heeft haar in elkaar getrapt terwijl ze geen kant op kon. Heel banketstaaf dus.

Ook de buren hadden verder geen idee waar dat gedrag vandaan kwam. Misschien volgt hier wat helderheid. Veel sterkte ermee!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:43

denk niet fdat de dierenarts hier iets mee kan.

wel een vreemde reactie van je paard

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 01:04

Er is *bijna* (mits medisch uitgesloten, een gezwel in het hoofd bijv. doet ook rare dingen) altijd een aanleiding voor, een bepaalde situatie, iets dat anders is, iets waardoor hij zich bedreigd of buitengesloten voelde waardoor hij overging tot het verjagen van hetgeen dat zijn fijne of veilige situatie bedreigd.

Denk nog eens goed na, wat was er anders dan normaal? stond er een paard in de buurt dat anders is als anders? kregen ze voer?
Was er iets waardoor hij zich buitengesloten voelde of bedreigd?

Hier hebben we er ook 1 die dat doet, precies zoals beschreven. Voelt zich dan buitengesloten. kan met 1 paard samen, met 3 of meer, maar niet met 2 als die 2 dan met elkaar optrekken en desbetreffende paard dan links laten liggen... Dan gaat er even een knopje om, soms vrijwel direct, soms pas na 2 dagen... Het duurde 3x voor we beseften dat het alléén gebeurde wanneer het dier met 2 anderen stond die met elkaar optrokken en dit dier links lieten liggen...

Jets1712

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:56

Misschien toch wat onrustig geweest de wedstrijd, een alle indrukken daarvan.
En was hij daarvan behoorlijk uit zijn doen.

Leen24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:21

Goh dat is echt wel schrikken, ja. Misschien dat er een hiërarchie probleem was en hij duidelijk wilde maken toch wel de baas te zijn? Of misschien toch iets medisch? Gaat het nu terug goed?