Wij hebben nu een jong paard van een 3.5 jaar oud , ze heeft heel haar leven in de wei gestaan, mijn peter heeft ze zelfs beleerd in de wei. Ze is zeer schichtig in bepaalde situaties vooral als er iets aan de hand is in omgeving ofzo. Nu is de manege in de buurt heropgestart en ik zou graag daar rijden in een piste. Omdat in de wei blijven rijden geen absolute optie is ( weersomstandigheden, enz. ) Nu, ze is nog maar 1 x op straat geweest, dit duurde een uur omdat ze van plaats moest veranderen. Nog nooit had ze op straat gereden , maar! Ze deed NIETS! Geen schrik van auto's , rare objecten echt niets.. Buiten een klein roostertje op de grond waar mijn eigen paard wel eens schrik durft van te hebben.. Dus ik denk dat die paar 500 meter wel moet gaan naar de manege.. Nu ik weet niet hoe ze zou reageren, dat ik daar met haar aankom in een manege, wat zou ze doen? In de bak? Hoe reageren? Het probleem een beetje is dat ik de eigenaren niet echt ken ik moeilijk kan regelen eens zonder iemand de bak te verkennen met haar. Dus als ik zou gaan zou ik meteen met haar de les beginnen, dat heeft ze trouwens ook nog nooit gedaan, in de les met verschillende paarden.. Ik ben echt heel hard aan eht piekeren, wat denken jullie?
*edit* Mijn moeder zegt ook dat ze in het plaatje daar niet zou passen omdat ze een soort vna kruis met een speciaal trekpaard ofzo is, en omdat ze zo is , dus een 'lauw'bloed was ze daarom zo rustig op straat?