Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). Wandelen is denk ik heel goed en wat voetjes vragen en zorgen dat hij een halster kent. En daar houdt het wel op. Spelen en knuffelen kan hij met zijn leeftijdsgenoten beter doen.
). Ik heb zelf een tinkerhengstveulen van nu bijna 6 maanden oud. Hij loopt nu nog bij zijn moeder, maar verhuist eind deze maand naar een opfokstal bij mij in de buurt. Het is goed voor de ontwikkeling, en het kan goed zijn voor het karakter van het veulen. Vaak zijn de veulens die bij mensen "opgegroeid" zijn opdringerig, en tonen soms geen respect tegenover de mens. Het is ook erg leuk om te zien hoe leeftijdgenootjes met elkaar spelen en donderjagen bij een opfokstal, mijn hengstje heeft dit op het moment helemaal niemand om mee te spelen ook al wil hij het wel heel graag, maar niemand wil met hem spelen omdat het chagerijnige volwassenen zijn
(ze trappen hem echt weg...). Ik had hem in de verkoop staan, maar ik heb het terug gedraaid zodat hij nog even een jaartje kan donderjagen bij leeftijdsgenootjes. Ik mag hem wel komen bezoeken wanneer ik maar wil, dus hij blijft mij nog wel zien