Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
randalinpony schreef:Ik denk dat je zelf het antwoord al geeft in je beginpost.
Dus meer werk, meer beweging... En misschien even extra longeren voor het rijden?
india schreef:en ligt het zadel goed?
probeer eens een ander zadel en kijk of dat uitmaakt?
Wij hebben hier een paard op stal, waar alle zadels niet goed op liggen,
dan lijkt het of hij goed ligt en als je er dan op gaat rijden geeft ze commentaar!
hierdoor ben ik er meer over gaan nadenken, en vind dat mensen erg snel zeggen dat het zadel wel goed ligt (op het oog) maar let op hoe het paard loopt, dan kan je een hoop problemen oplossen!
Bzoem schreef:maar als het paard pas 6 is, kan het best zijn dat het zadel niet meer zo goed ligt als toen het 4 was..
en het is raar dat ze het de rest van het jaar niet vertoont, dat ben ik dan wel met je eens.
je kan het alleen niet uitsluiten door simpel te zeggen dat het zadel 2 jaar geleden goed paste.
MariskaFally schreef:Bzoem schreef:maar als het paard pas 6 is, kan het best zijn dat het zadel niet meer zo goed ligt als toen het 4 was..
en het is raar dat ze het de rest van het jaar niet vertoont, dat ben ik dan wel met je eens.
je kan het alleen niet uitsluiten door simpel te zeggen dat het zadel 2 jaar geleden goed paste.
Daar had ik nog niet bij nagedacht, maar daar heb je gelijk in. Toch vindt ik het dan raar dat ze de rest van dit jaar gewoon netjes heeft gelopen en nu ineens doorslaat, zal het niet met hormonen te maken kunnen hebben?
Bzoem schreef:... als er genoeg hoopjes liggen zou er ook geen voedernijd ontstaan, of zie ik dat verkeerd? ...
MariskaFally schreef:ikke schreef:Opvoeding??
Die hormonen zal allemaal best wel, maar een paard wat niks te doen heeft, niks te eten krijgt en blijkbaar geen maatjes heeft om de boel eens op stelten te zetten, die zal z'n energie richten tegen datgene wat er wel is: z'n mens!
Oplossing is simpel: Weiland, maatjes en eten in verhouding tot het werk.
Weide maatjes heeft dit dier, ze staat met een ander paard in de paddock. ze kunnen in deze paddocks overdag geen eten krijgen vanwege voedselneid. er is hier in de buurt ook verder geen stalling waar de dieren buiten staan en in groepsverband leven dus een beter omgeving van dit zit er niet in.
Over grondwerk en alles. dit doen we ook en hier volgt ze super, en luistert ook heel goed.

..