Fris paard of toch wennen aan nieuwe omgeving

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

Fris paard of toch wennen aan nieuwe omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:48

Vandaag na een week weer op buitenrit geweest,hij staat nieuw op stal,en hij vond echt alles eng,had de nek erom en had niks meer te vertellen,gelukkig had stalgenoot een slof bijzich die er bij om gedaan,scheelde een stuk maar hij was echt super druk,zat geen rustige stap in,wou alleen maar hard gaan,met de nek erop is hij dan fris of wat!terwijl ik normaal gewoon met los teugeltje kan rijden overal naar toe..

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:57

Het kan goed met de nieuwe stal te maken hebben. Nieuwe omgeving voor je paard waar hij zich blijkbaar nog niet zo relaxed voelt en nogal kijkerig is.

Rijdt anders gewoon in de bak en ga langs de weg uitstappen. Dat bouw je uit, dus korter in de bak en langer langs de weg. Of misschien achter de veilige kont van een paard van een stalgenootje aan laten lopen. In ieder geval zorgen dat de meeste energie eraf is en je veilig op pad kunt.

tallechie

Re: Fris paard of toch wennen aan nieuwe omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:58

Wij zijn gisteren ook voor de eerste keer met de pony weggegaan na een verhuizing en zij was ook drukker als normaal.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 11:01

Denk dat het beide is. En de indrukken van een nieuwe omgeving en de lente in het hoofd krijgen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 22:20

Bedankt voor de reacties,denk inderdaad gewoon een kwestie van wennen dan,Zoals boemel omschrijft mw is nog niet zo relaxed op de nieuwe stal,zal er rekening mee houden om de energie eruit te krijgen in de bak,maar het is zo;n slecht weer steeds dat ik niks kan doen of de bak is erg nat en zwaar...helaas

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:22

Lijkt me best aannemelijk dat hij door de nieuwe omgeving en alles wat fris is. Weet niet hoe hij aan de hand reageert, maar misschien kan je wat met hem gaan wandelen? Dan leert hij de omgeving een beetje kennen.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 22:24

Kirsy schreef:
Lijkt me best aannemelijk dat hij door de nieuwe omgeving en alles wat fris is. Weet niet hoe hij aan de hand reageert, maar misschien kan je wat met hem gaan wandelen? Dan leert hij de omgeving een beetje kennen.

Dit is inderdaad ook een optie aan de hand ja 8-) want merkte al toen ik hem vorige week vrijdag bracht,ook al wat gespannen was aan de hand dat ik in de nieuwe omgeving kwam dus dit kan wel kloppen,hoelang zou dit duren voordat hij gaat wennen en relaxer wordt?

_smurfje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:39

1 een vreemde omgeving
2 het is gewoon lekker ik heb de voorjaar in mijn bol dus doe lekker gek.
Ga gewoon lekker aan de hand (als je er nog niet helemaal zeker van bent wat die onder het zadel doet) de omgeving verkennen dan wennen ze vanzelf.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 17:29

oke dan,en het heeft ook met het voer te maken zekers,hij krijgt hier kuil op stal eerste snede,wel met mate en 1kg brok per dag erbij...van havens basis-sportbrok

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:46

SV-->OPG

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:22

Denk dat het vooral de vreemde omgeving is. En het lekkere weer ;).

kimtiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:35

hey

mijn paard is ook net (weer) verhuisd. ik heb deze keer vanaf de dag van verhuizen bach therapie gegeven en het heeft heel goed geholpen.
zij is deze keer een stuk rustiger geweest dan de voorgaande keer.
misschien een tip voor de volgende keer.

verder spelen lente en de nieuwe omgeving natuurlijk een belangrijke rol... gewoon met slofje naar buiten als die al een beetje moe is ( hele frisse in elk geval eerst eraf rijden)
wel naar buiten blijven gaan, anders blijft het altijd spannend!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 14:39

bedankt voor de reacties...inmiddeles is mijn paard al gewend en kan al zonder slof naar buiten zoals ik altijd deed...maar nou is hij juist sloom !!!