ik heb een heel stomme vraag, waar ik toch een lang verhaal aan ga vooraf doen omdat ik duidelijk wil maken wat voorsoort paard mijn paard is.
Mijn paard is een paard waarvan zeker is dat hij (in korte tijd?) veel heeft mee gemaakt.
Er is een poging gedaan om hem zadelmak te maken, en dit was voor de amazone enkele reis, ze is er op gaan zitten en er toen gelijk weer af gegaan, zo werd mij verteld door de handelaar (die best paardvriendelijk is verder hoor:)) waar ik hem weg heb gehaald. Dus wat er werkelijk gebeurd is één groot vraagteken.
Toen ik hem net had kon je niet perongeluk je hand omhoog doen, want dan ging hij het liefst dwarts door de stalmuur, onverwachtse bewegingen brachten bij hem de grootste paniek. Ik heb hem nu ongeveer 4,5 maand, na twee maanden grondwerk, vertrouwen opbouwen heb ik hem in januari zadelmak gemaakt.
Het gaat nu heel goed maar moet wel een spéciale manier aanhouden anders is er paniek in de tent. Hij heeft nog steeds angst in het rijden vooral als je net zit, na een paar rondjes stappen een hij zucht een keer dan weet ik dat de spanning weg is en kan ik los alles met hem. Toch zal het rijden nog een lange weg worden, niks overvragen en iedere training voorlopig alleen bouwen aan vertouwen vertrouwen en vooral niks moeilijkers vragen dan de basis.
Nu is mijn probleem heel erg stom, ik mag/kan mijn paard niet benaderen als ik handschoenen aan heb. Dit is wel erg vervelend omdat de stal waar ik werk, en waar mijn paard staat, veel jonge paarden heeft die niet altijd netjes opgevoed zijn en ik dus veel met handschoenen werk en ze dan vergeet uit te doen als ik met mijn paard aan de gang ga, bvb snel even uit de wei halen.
Nouja als ik handschoenen aan heb, niet snel dus, hij ziet me, komt naar me toe en zodra hij ziet dat ik handschoenen aan heb draaien zijn ogen in de paniek stand en crossed hij naar de andere kant van het land. Hij komt pas terug als ik mijn handschoenen uit doe en uit het zicht heb.
in de stal het zelfde, halster aan doen met handschoenen aan, staat te trillen als een rietje, gaat in de hoek staan en probeert niet aangeraakt te worden.
Handschoenen uit, probleem opgelost. Maakt niet uit welke kleur handschoenen, ik heb al geprobeerd, zwart, bruin, blauw, wit en roze.
Heeft iemand enig idee waar deze angst vandaan kan komen? wat denkt dat paard op zo'n moment?
Laatst bijgewerkt door Judje op 09-03-09 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.