Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
geerke schreef:een vrij riskante operatie op deze leeftijd....en die moet zeker in de kliniek gebeuren
geerke schreef:een vrij riskante operatie op deze leeftijd....en die moet zeker in de kliniek gebeuren
HELder schreef:De één zegt dat het paard na de operatie 2 dagen op stal moet blijven en de ander zegt weer 6 dagen. Dat lijkt mij eerlijk gezegd wel erg lang. Ik hoop dat hij zo snel mogelijk weer in de wei kan; hij loopt nooit echt te rennen ofzo. Maar dat vragen we morgen wel even aan de DA.
ProudJustify schreef:Oei, dat is riskant om een oudere hengst op stal te castreren.
aslo schreef:ProudJustify schreef:Oei, dat is riskant om een oudere hengst op stal te castreren.
Dat is dus wat veel dierenartsen roepen, voornl. omdat ze er gewoon te weinig ervaring mee hebben. Das dus de reden waarvoor wij voor Jan Greve/de Watermolen hebben gekozen. Geen één DA hier in de buurt wilde het doen, tenzij onder algehele narcose op tafel.
ProudJustify schreef:Oei, dat is riskant om een oudere hengst op stal te castreren.
Op die leeftijd kan een hengst beter in de kliniek gecastreerd worden.
Mijn DA doet een hengst van die leeftijd alleen maar in de kliniek.
ProudJustify schreef:Misschien willen ze het juist niet doen omdat ze er heel veel ervaring mee hebben dat het
niet goed gaat als ze het niet onder narcose doen![]()
Nee ik weet niet waarom ze het idd niet doen of het een kwestie van ervaring met het een of het ander
is, maar feit is dat er niet veel DA's zijn die een oudere hengst staand willen castreren maar liever onder
algehele narcose op de tafel
Er worden daar zo ontzettend veel hengsten gecastreerd (ook vanuit het buitenland), houdt je niet voor mogelijk. 

ProudJustify schreef:Ik geloof je hoor
Ik weet alleen dat ik een aantal jaar terug op het punt
heb gestaan een 13 jarige hengst te kopen en die wilde
ik dan wel laten castreren dus had al bij onze DA geinformeerd
en die zei dat ze dat alleen op de kliniek deden onder algehele
verdoving op de tafel i.v.m. meer risico op infectie.
@Suleilitha: tja daar kan ik me ook nog wel iets bij voorstellen ja
)