Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)Less schreef:Ik zou er maar gewoon vanuit gaan dat je helemaal vanaf stap 1 alles rustig aan moet opbouwen. Daarbij moet ik zeggen dat je geduld behoorlijk op de proef gesteld zal worden bij een paard die echt angstig is. Mijn ervaring is dat je met een paard die niet wil, kan onderhandelen. Maar een angstig paard dat kost gewoon heel veel tijd, en beloning (niet de snoepjes)
Je hebt haar een paar weekjes. Staat ze met andere paarden overdag, hoe gaat dat? Hoe ligt ze in de groep? Kun je haar wel gewoon zo uit de weide halen en hoe is ze verder in de omgang, los van het hoofdstel e.d.?
linsim26 schreef:ik ben 1 x wezen kijken de mensen waren erg vriendelijk en later kwam ik erachter dat ze met verschillende namen adverteerden op internet enz. dus eigenlijk niet zulk fijne mensen.
mijn paard is niet gekeurd, ze liep helemaal zuiver en het was niet naast de deur zeg maar. en er waren nog meer liefhebbers voor het paard ( werd gezegd.)
toen ik later alles op een rijtje zette wist ik ook wel dat er iets niet klopte maarja dan heb je zon paard en als je het weer verkoopt weet je ook niet waar het terecht komt en dat wil ik niet op mn geweten hebben.
ik ben ook geen opgever maar ik zal wel wat hulp moeten zoeken id.
vandaar dat ik maar eens hier ben gaan neuzen.
ik zou het wel erg leuk vinden als het toch goedkomt met mijn paardje en mij.
. Het is jammer dat je haar niet heb laten keuren want dit soort zaken hadden meteen naar voren gekomen en daarnaast is dat gewoon altijd verstandig! Het is lief van je dat je de merrie niet weer op internet wil plaatsen maar er zijn ook andere manieren om een goed adresje te zoeken voor je paard zonder internet. Ik noem dit omdat je heel kritisch naar jezelf moet kijken of jij de juiste middelen (kennis en ervaring) hebt om dit paard te bieden wat het nodig heeft.