Verveling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xShoeby

Verveling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 21:20

Ik heb een KWPN ruin van zo'n 11 jaartjes, echt een schat: doet alles voor je. Helaas heeft-ie een hoef vergroeïng. (of hoe je het ook schrijft :+ ) Daar is niks aan te doen, maar in het algemeen heeft hij er geen pijn aan. Je kan dus wel op 'm rijden, alleen krijgt hij weleens wél pijn. Normaal stopt een paard dan, maar hij is zo'n schatje, dat hij ondanks de pijn toch verder werkt. :P Dus wij weten niet wanneer hij last heeft. Longeren enzo kan dus ook niet, want dan werkt hij ook door. Maar ik zie dat hij zich steeds meer verveelt. Ik besteedt zoveel mogelijk aandacht aan hem; knuffelen, poetsen, maar hij blijft zich maar vervelen en hij wordt ook droevig lijkt het. Wat kan ik dan doen om hem dan toch ergens mee bezig te houden, waarbij hij niet hoeft te 'werken'?
Wandelingen in het bos ofzo kunnen niet, want hij kan dan weer pijn krijgen, en kan dan weleens geen stap meer verzetten, en daar sta je dan!

beantsje

Re: Verveling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:21

Heeft hij een maatje, waarmee hij in de wei staat?

xShoeby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 21:30

beantsje schreef:
Heeft hij een maatje, waarmee hij in de wei staat?

2 maatjes zelfs ;)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 21:54

Misschien een begin maken met VD?
Gewoon lekker frutselen is ook al heel leuk hoor :) . Beetje poetsen, beetje knuffelen, kleine kunstjes aanleren, lekker wat te eten. Kijk hier eens rond http://www.pink-horizon.nl/ misschien wat leuke inspiratie :D .

xShoeby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 22:10

xmarliez schreef:
Misschien een begin maken met VD?
Gewoon lekker frutselen is ook al heel leuk hoor :) . Beetje poetsen, beetje knuffelen, kleine kunstjes aanleren, lekker wat te eten. Kijk hier eens rond http://www.pink-horizon.nl/ misschien wat leuke inspiratie :D .

Ik heb er ff op gekeken, dat is inderdaad een oplossing. Ga morgen meteen aan het werk :Y) Heb ergens wel een boekje liggen over vrijheidsdressuur, geloof ik. Thanks voor de site, ben al een eind op weg!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:12

Wandelingetjes maken? Door het bos, over het strand (als je daar beschikking over hebt)

Edit: Stapbuitenritjes?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:17

xShoeby schreef:
Wandelingen in het bos ofzo kunnen niet, want hij kan dan weer pijn krijgen, en kan dan weleens geen stap meer verzetten, en daar sta je dan!

zoals je kunt lezen gaat dat niet ;) .

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 16:12

Trucjes leren bijvoorbeeld als je naar het voetje wijst dat die die dan optilt enzo, voor de rest VD (maar daar heb ik geen verstand van),..
Er is daar wel een boekje over dus misschien is dat wat..

Lins_nys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:19

Speel met hem op de grond! Niets zo leuk als dat voor een paard,
en dan bedoel ik niet meteen longeren, leer hem dingen aan te tikken,
leer hem zoeken naar wat jij van hem wil, leer hem zijn voeten op
dingen te zetten, zijwaarts over dingen te gaan, er zijn echt superveel
dingen die je kan doen om je paard uit die verveling te halen, misschien
is het goed eens een grondwerkcursus te volgen (bv Parelli), daar haal
je ongelofelijk veel inspiratie uit...