[***] bedankt voor je reactie!! Ja ikvind het een hele goede tip die je geef om achterwaarts tezetten.Doe ik ook vaak in mijn lessen als een paard echt heel dwars is of erg aan het drammen is.Maar achterwaarts is hij nog niet geleerd en als zodra je maar een beetje tegen hem aanduw krijg hij al de neiging om op je te springen..Dus vind dit op zich wel weer best moeilijk..heb wel een zweepje er altijd bij maar toch...Maar dit moet ik echt een keer goed oefenen in de bak waar ik ook echt de ruimte heb..1 keer in de zoveel tijd komt Ton van Duivenvoorden voor les grondwerk enz.Dan wil ik ziezo les met hem in werken aan de hand. Denk dat hij me ook wel veel tips kan geven.En evt het achterwaarts oefenen.
Wat ik nu wel eens doe als hij wat drukker is voor zijn doen..Heb ik wat klontjes in mijn zak zodat hij de aandacht bij mij houdt..Ik wilm zoiezo eigenlijk geen lekkers gevenals ik met hem loop want daar worden ze alleen maar bijterig van en dat moet ik niet hebben.Maar het helpt wel als hij echt helemaal de aandacht niet bij mij heeft om hem af te leiden met een klontje.Dus dat heb ik zoiezo altijd in nood bij me...
Meer tips altijd welkom!!
Moet zeggen dat hij tot nu toe niet meer de neiging had omhoog te komen.Maar ik zeg er wel bij dat ik niet de drukte op zoek en zoiezo altijd hulp erbij heb.Maar vind het ook fijn als ik gewoon zelf met hem aan de hand kan lopen.