Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
die beginnen ook met hun lippen aan je schouder te kriebelen enzo echt heel lief
beestenfreak schreef:er zijn ook 2 paarden op de manege die dat wel eens doen echt ontzettende slijmballendie beginnen ook met hun lippen aan je schouder te kriebelen enzo echt heel lief
yildiz schreef:Maar schuren of friemelen doen paarden alleen bij paarden (of mensen) die lager in rang staan..
.
wordt alleen moeilijk als de hogere een fjord is en de lagere een shet.yildiz schreef:Op het moment dat ze gaan lopen friemelen, zou ik ermee stoppen. Dan respecteren ze je niet en zijn ze je leiderschap aan het uittesten! Ik vind het prima als mijn paard haar hoofd zachtjes (maar pas nadat ik daarvoor toestemming heb gegeven!!) op mijn arm of mijn schouder laat rusten. Ze is dan heel ontspannen en zoals ook al eerder gepost is, geeft het wel aan dat er sprake is van een vertrouwensband. Maar schuren of friemelen doen paarden alleen bij paarden (of mensen) die lager in rang staan..
volgens mij omdat tie gewoon wil knuffelen