Veulen blijft aan andere merrie plakken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimbel

Veulen blijft aan andere merrie plakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 17:56

Hee!
Ik heb nu een 4 maanden een shetlander veulen -Ze is nu 9 maanden- Ze is dus op 5 maanden afgespeent, zelf vind ik dit erg vroeg maar die man wou niks anders. Maar ze staat dus bij mijn oudere shetland merrie, en een geitje waar ze altijd meespeelt. Alleen nu als ik met haar wil wandelen of even wil gaan poetsen, wilt ze niet weg bij het weiland of blijft ze klieren & langzaam lopen. Heeft toevallig iemand een idee waardoor ze minder aan elkaar plakken. Dit is trouwens hetzelfde met de oudere merrie, de gene die achter blijft in het weiland breekt bijna de boel af en hinnikt alles bij elkaar.

En dan had ik nog een vraagje, vanaf vroeg ben ik al bezig met aan beentjes zitten enzo. En hoefje geven doet ze nu een beetje -alleen voorhoeven- maar zo gauw ze geen zin heeft om een voetje te geven -lees: opstandig zijn en klieren- zakt ze dus -expres- door haar benen heen waardoor ze zelf op de grond ligt. Heeft iemand nog een idee om dit op te lossen?

Alvast bedankt :D

Sjimbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 19:06

Niemand?

anouuk1994

Re: Veulen blijft aan andere merrie plakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:14

mijn verzorgpaard kan ik wel gewoon mee naar buiten nemen en alles , maar als hij in de bak,wei of in stal staat en hij ziet zijn maatje weggaan breekt die echt heel de boel af.
zelfs als hij in de bak staat en zijn maatje in de poetsplaats en hij kan hem nogsteeds zijn word die al gek.
Ik zou niet weten wat je eraan kan doen, misschien ze eventjes appart houden ofzo want mij verzorgpaard is echt al bijna heel zijn leven alleen maar met de ander geweest.
& jou pony is natuurlijk nog jong ik zou voorderest niks anders weten :?

Morrie05

Re: Veulen blijft aan andere merrie plakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:16

Ik denk dat je nog even moet wachten met lopen enzo! Ze is nu nog erg gehecht aan andere paarden maar straks zal ze meer van hun loskomen en kan jij ook meer dingen met haar doen! Ze is nu nog erg jong!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:17

De pony's vaker uit elkaar halen, de ene keer het veulen meenemen de andere keer de oudere merrie!

En een veulen spenen met 5mnd is heel normaal hoor

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:22

Jeanine84 schreef:
De pony's vaker uit elkaar halen, de ene keer het veulen meenemen de andere keer de oudere merrie!

En een veulen spenen met 5mnd is heel normaal hoor

ja dat van wat vaker uit elkaar halen lijkt me idd wel een oplossing zodat ze niet te veel aan elkaar hechten
want anders krijg je ze echt haast niet meer uit elkaar denk ik ;)