Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Saaatieeee schreef:Wat altijd wel werkt is een hengstenketting, zodra je voelt dat hij zich sterk gaat maken en het vermoede krijgt dat hij je mee wilt sleuren,meteen een flinke ''hengst'' aan het touw geven, verder niet reageren en gewoon doorlopen. Gewoon consequent zijn. Succes ermee!
Saaatieeee schreef:Wat altijd wel werkt is een hengstenketting, zodra je voelt dat hij zich sterk gaat maken en het vermoede krijgt dat hij je mee wilt sleuren,meteen een flinke ''hengst'' aan het touw geven, verder niet reageren en gewoon doorlopen. Gewoon consequent zijn. Succes ermee!
. marijke1983 schreef:misschien moeilijk in het begin omdat hij sterk is maar probeer als je het aanziet komen
hem af te leiden door als je naast hem wandelt en je voelt dat hij naar het gras wil happen je om draaid zo hou je zijn aandacht in de wereld
als een rond je hebt gemaakt vervolg je je weg
je moet wel snel handelen
maar oefenen baat kunst
sucsess
Mijn haf moet en zal elk lekker groen grassprietje hebben. Bij mij doet hij het niet meer, ik ben enkel heel consequent geweest. En ik zag al aankomen als hij iets groens op het oog had
Dus meteen afleiden, even halthouden, meteen wegstappen etc. Hij moet naar jou luisteren. Bij mij is het probleem er dus amper meer, tenzij hij echt heel erg uitgehongert is maar dan zet ik hem 1 x op z'n plaats en klaar. Bij m'n ma daarintegen flikt hij het gewoon hoor haha.