Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Zooist schreef:Gewoon bulten zoals grote muggenbulten ofzo?
ponyparadijs schreef:Ik zou ten eerste van de week nog een keer met zijn manen bezig gaan. Als hij inderdaad zo veel stress heeft hoef je niet eens echt wat te doen maar kan je ook gewoon doen alsof. Dan kan je controleren of het daardoor komt.
Mocht het zo zijn dat dat het geval is zou ik een DA bellen en hetzelfde ritueel laten plaats nemen zodat de DA ook ziet wat je bedoelt.
Ik persoonlijk heb nog nooit zoiets mee gemaakt. Dat een paard door stress bultjes kweekt en die dan ook daarna weer kwijt is!

aeolusnr1 schreef:Inderdaat de DA is eigenlijk de aangewezen persoon om het aan te vragen, dat kan uiteraard van heel wat dingen voortkomen, maar het lijkt me eerder een soort allergie op iets,....... maar zoek het maar uit das idd niet zo makkelijk.
aeolusnr1 schreef:Maar ik lees hier ook dat hij soms lastig doet, ronddraaien, kont naar je toe, niet weg willen gaan, je dus pletten, dat is dus niet willen wijken voor druk.
Dit is zeker ook een bewijs dat jij niet genoeg " de leider " bent, er is niet genoeg respect voor jou, als je daar al zou aan werken zal je paardje ook een stuk rustiger gaan staan, want deze situatie is een gevolg van, een te weinig vertrouwen in jou, als leider.
ohww sorry.. ik vind het wel grappig... omdat mijn paard een gruwelijke hekel heeft aan manen trekken en dan dus ontsettend lomp gaat lopen doen (en dan ook enkel op dit moment) heeft hij ineens geen respect voor me en wijkt hij niet voor druk..
Ik heb gewoon een kleine puber die af en toe je grenzen opzoek.. een paardje met karakter dat het duidelijk laat merken als hij iets niet leuk vind! Hij moet dan weer even op zijn plek worden gezet en dan doet ie weer hartstikke braaf!

) en rijden nu ook in de binnenbak.. dit vind hij heel erg spannend.. dat merk je aan alles.. maar hij krijgt er geen bulten of iets van... 
) dit was de eerste keer en natuurlijk best spannend.. en je raad het denk ik al.. ratino kreeg weer allemaal bulten.