Ik heb zelf 3 paarden, die altijd samen zijn. moeder en dochter en een shetlander(zie profiel)
Moeder en dochter zijn 2,5jaar uit elkaar geweest, en in die tijd is die shetlander erbij gekomen.
Ik zelf rijd niet meer op moeders, alleen nog op die dochter, en als ik deze meeneem naar stal om te poetsen en te rijden, loopt moeders de hele tijd rond te rennen en te galoperen. Dochter staat ondertussen rustig te genieten van haar poetsbeurtje. Het is niet dat ze alleen staat want die shetlander staat er ook nog bij, en nu tegenwoordig nog 2 andere paarden. Ook als ik de hele dag weg ben met die dochter dan blijft ze de hele dag onrustig.
Als we met z`n 3en gaan buitenrijden, dan blijft moeders ook continu plekken aan der dochter, heel irritant, en vooral voor de ruiter die op moeders zit. We hebben wel samen afgesproken dat ze niet bij elkaar mogen lopen en halen ze ook continu uit elkaar, maar dat staat moeders gelijk geen seconden meer stil, en heeft haar ruitertje haar handen vol aan haar.
Moeders is al 23jaar, en ik heb haar al 13 jaar, ze is altijd al dominant geweest, en een pittige dame. Maar het is gewoon niet leuk meer dat geplekt, zelfs der dochter word er gek van, maar die is te lui om iets te doen( heeft de moed al opgegeven
)Ik hoop dat jullie een beetje een idee hebben van de situatie, en ik vraag me ook af of je er iets tegen kunt doen?
Wie kan ons helpen??