pony sacherijnig naar andere pony's/paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaikedewit

pony sacherijnig naar andere pony's/paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 19:58

hallo,
ik heb een verzorgpony, het is een merrie, en die is sacherijning naar andere pony's/paarden.
dan legt ze haar oren in haar nek en een enkele keer hapt ze, dit is natuurlijk niet handig als je naast elkaar rijd.
hoe moet je hiermee omgaan, een tik geven of gewoon negeren.
groetjes maaike

p.s. opbouwend kritiek graag!

MyrnaNikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:10

Doet ze altijd zo tegen andere paarden of is het alleen tijdens het rijden? En heb je enig idee wat de oorzaak is?
Ik denk dat je het beste eerst even kan kijken wat de mogelijke oorzaken zijn van haar gedrag. Aan de hand daarvan kan je vervolgens bepalen wat je eraan zou kunnen doen.

Ik heb een merrie verzorgd die altijd hapte naar andere paarden (haar buren) als ze langskwamen. Al snel kwamen we er achter dat het kwam omdat zij zo vaak binnenstond, terwijl de andere lekker buiten mochten staan(pal voor haar neus). Niet zo gek dus dat ze knorrig ging doen! Inmiddels mag zij ook wat vaker de stal uit en gaat het een stuk beter.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:48

Mijn paard heeft ook zo haar eigen ruimte om haar heen nodig. Ik accepteer dat en hou daar rekening mee. Wanneer ik daar geen rekening mee hou, dan merk ik het vanzelf.

Berwicowa

Re: pony sacherijnig naar andere pony's/paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:52

Die van mij heeft haar oren ook vaak in de nek als ze een ander paard moet inhalen of die haar inhaalt. Maar uithalen of bijten doet ze onder het zadel niet. Laat je haar los in de bak of weiland dan doet ze het wel.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:57

Gewoon negeren, kun je niks aan doen. :)

Eva_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:41

gewoon accepteren dat je paard zijn ruimte nodig heeft meer kan je niet doen