paard kan niet alleen blijven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unoxpup

paard kan niet alleen blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 15:27

heb toch wel een behoorlijk probleem.

heb hier namelijk een paard staan wat dus niet alleen kan blijven. als ik het andere paard nog maar uit de wei haal gaat hij al helemaal flippen. gaat als een bezetene door de wei heen, met natuurlijk als gevolg dat heel de wei naar de knoppe gelopen wordt, en dit is alleen nog maar als ik ga poetsen aan de andere kant van de draad.

op stal zetten is geen optie want dan breekt hij daar de boel af, incl. zichzelf. }:) -:(-

gisteren toch even geprobeerd om met mijn ene paardje een klein rondje buiten te maken en met terug komst stond die andere helemaal in het schuim van zich druk te maken. en de wei helemaal verrot :(

ben hier natuurlijk absoluut niet gelukkig mee en hoop eigenlijk dat er mensen zijn die tips hebben voor me en voor de paardjes want als dit zo doorgaat kan ik dus absoluut niet meer alleen met mijn ouwesokkenman gaan rijden

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:14

Ik heb dat in het verleden ook gehad met mijn paard. Hij heeft zelfs een keer een punt in een stalen hek gelopen met zijn borst vanwege dit probleem. Ik heb toch gewoon doorgezet en hem zo vaak mogelijk er aan bloot gesteld, het lijkt dan alsof het niet beter wordt maar uiteindelijk wordt dat het wel. Ze moeten er vertrouwen in krijgen dat de ander altijd weer terug komt, want daar ontbreekt het aan. Dus vaak oefenen zodat het kwartje kan vallen. Succes!

El_vis

Re: paard kan niet alleen blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:25

jup zoals al wordt gezegd: gewoon doen, héél vaak, beginnen met heel kort, en dan iedere keer steeds iets langer, en na een tijd krijgt hij wel door dat de ander toch weer terug komt.

unoxpup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 17:23

hebben jullie je paard met het probleem wel gewoon op de wei laten staan of het ook geprobeerd om hem op stal te zetten?
ik heb namelijk wel het idee dat hij ook heel erg verknocht is aan zijn stal want hij begint om een uurtje of half 4 al te klieren om naar binnen te mogen terwijl ze altijd pas rond 17.30 naar binnen komen.
ik zou het ook willen proberen als hij op stal staat ook een beetje in de hoop dat hij na een korte tijd wel rustiger zal worden.
maar ja het dubio he, want met het door de wei heen rennen en alles kapot lopen doet hij zijn benen ook niet echt een plzier mee in mijn ogen en ben ook een beetje bang dat hij misschien op den duur zelfs door de draad heen komt knallen en ja op stal is ook niet echt bevoorderlijk voor zijn benen (en voor mijn stal natuurlijk hahaha)

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:17

Ik heb het zowel in de wei als op stal doorgezet, uiteindelijk was hij eerder in de wei rustig dan op stal maar op stal kwam niet lang daarna.

Eva_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:16

hoe heb je het voor elkaar gekregen eversdijk?

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:21

ik heb dat probleem ook met mijn paardje al jaren heb er van alles aan gedaan maar soms werkt het echt niet.
ben nu al bijna 12 jaar met hem bezig maar wil nog steeds niet lukken zet nog steeds door maar dat is ook niet altijd alles.
als er mensen met tips zijn hoor ik het ook wel graag.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:22

Een van onze merries ging ook volledig door het lint als 1 of beide andere paarden uit de stal of de wei waren.

Wij hebben het gedrag zoveel mogelijk genegeerd, alleen altijd even de ramen en de opening in de staldeur dicht doen zodat ze niet met steigeren klem kon komen zitten ofzo, en helemaal in het begin een van ons op stal rond laten lopen, het duurde een maand of 3 maar daarna ging het goed...