sterke pony ; wie heeft tips ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pr_BillyBoy

sterke pony ; wie heeft tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 11:30

Hallo BBers :) !

zo als jullie al zien zou ik heel grag tips willenvoor een super sterke pony !
Billy is een les pony word maar 2 dagen in de week gebruikt : (
en maakt de laatste tijd weer een gewoonte er van om met iedereen weg te lopen
hij heeft het veel gedaan maar nu is het helemaal erg vind ik ! |(
niet alleen in de omgang maar ook als je op em zit en vooral buiten !
en ik hou super super veel van deze pony en tussen ons gaat het echt al best goed in 2 1/2 jaar
alleen 1 nadeel zijn stekte!
wie heeft er tips of commetaar :) ?

Groetjes

EmptyWords

Re: sterke pony ; wie heeft tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:55

misschien zou je een bijrijder kunenn zoeken di ehm uitdaagt, dus meer van het vraagt?

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:32

Heb ik het goed begrepen dat het dus een manege pony is? Zo ja, dan kun je zelf vrij weinig doen denk ik.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:12

misschien heeft hij ook een teveel aan energie, wil hij gewoon net iets te graag 'aan de bak' en uit hij zijn enthousiasme op een rare manier?
Staat hij als hij niet loopt op een stal of wat?

Als het een manegepony is wordt het idd wat lastig om er iets aan te doen denk ik. Wat ik anders zou voorstellen is meer samen spelen in een open ruimte dat hij los kan rennen en jou niet perse daarbij mee moet sleuren.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 20:25

Bedankt voor de reacties ! :j

het is een les pony maar hij staat bijna elke dag buiten ! en ook als je hem uit de wei haalt of uit de bak dan loopt ie nog met je weg !
idd ik weet dat er niet veel tegen te doen is omdat het een
les pony is ... maag toch ik geef wel super veel om hem ik er zit zo;n leuke pony achter hem en die wil ik heel graag naar voren halen voor iedereen ! en gewoon dat ie normaal met je mee loopt want hij is gewoon zo leuk ! ik bn de enige die met plezie rop hem gaat en gaat vrijrijden methem .

Bedankt voor de tips :)

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:29

ik zou denken, als je buiten gaat of binnen maakt niet heel erg uit, als hij sterk wordt en zijn hoofd omhoog doet, moet je mishien een martingaal gebruiken, maar geen gewoonte van maken, en als het niet hoeft weer af doen.. mischien moet je ook kijken hoeveel eten hij krijgt, als een paard teveel biks krijgt worden ze ook zwaar en sterk...en mischien moet hij/zij meer in handen, en proberen hem de dagen dat hij niet rijsdt, lekker longeren ofzo als dat kan? :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:30

Hij loopt zo met je weg? Wat bedoel je hiermee, dat hij je zo meesleept? Dat moet je dus niet toelaten!. Ik zou hem vaak buiten laten lopen en ook beginnen met (intensief) longeren. Het kan ook aan het voer liggen?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 20:37

Bedankt !

ikw il hem ook dol graag longeren aleen het probleem is het is niet mijn paard !! :n
maarik kan zeker naar de boer gaan om dat te vragen en weet wel bijna zeker dat het mag maar met die mensen weet je het nooit , en hij loopt niet alleen met mij weg maar met IEDEREEN !
maaar ik ben er nu toch omat ik kom om Yellow te rijden dus ga ik me best doem om lekker met billy bezg te zijn ! :)

troi
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:01

klinkt als een dominantie probleem maar daar is met veel wisselende mensen (die allemaal toch andere signalen afgeven naar de pony) erg moeilijk op te lossen.. Enige dat ik je aan kan raden is erg streng en consequent te zijn (ik bedoel niet hard hoor, das heel wat anders..), dat de pony het in elk geval niet bij jou doet..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:07

wie niet sterk is, moet slim zijn.
Terug trekken etc werkt natuurlijk niet.
Met rijtechniek kun je het 'oplossen' (voor zover dat lukt op en manege-pony)
IIg niet aan de teugels gaan hangen, maar werken met ophoudingen en daarna gelijk weer ontspannen. Na 3 ophoudingen moet de pony wel luisteren, dus je ophoudingen mogen in die 3 x steeds iets 'harder' worden. Belangrijkste is om helemaal te ontspannen na elke ophouding! Vaak is men 'bang' om los te laten, maar dat is wel de enige juiste manier.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 21:47

Bedankt ! :)

van de zomer wil ik em een week of een maand gaan Huren dus dan bn ik van plan heel veel met hem te gaan doen ! :j
met rijden gaat het met 2 jaar gelukkig beter hijheeft wel een super lange gebruiks aanwijzing !

en ik denk zelf neit dat er kwaad in die pony zit !!
zoals iemand zo zei dominantie
of iets meer rijden maar dat is ook een probleem want hij heeft wat aan zijn been niet dat heij er vee llast vanheeft maar dat is soms dus dat maakt het allemaal niet echt makkelijker

Bedankt ! :)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:29

Als het mag van zijn eigenaar zou ik zeker eens gaan longeren/ grondwerk met hem doen. Dan kun je hem trainen op stemcommando's. Met zo'n paard moet je namelijk niet het 'gevecht' aangaan, want dat verlies je geheid! (400 kilo tegenover ong 55 kilo... verloren gevecht ;)). Zorg er dus voor dat hij dingen voor je wil doen, ipv moet doen. Dit kun je doen door stemcommando's zoals 'rustig' ed.

Succes!

Salt_Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:05

Ja dat zou een goede oplossing kunnen zijn.
Maar laat echt goed zien dat jij de baas bent.
Dingen die je echt niet wil gewoon niet tolereren!
Als jij je zo opstelt, gaat hij misschien niet zomaar weglopen.
Want dat is wel iets dat aangeeft dat hij niet weet dat jij de baas bent.
Maargoed, dat is best moeilijk voor een manege pony die met verschillende mensen te maken krijgt.
maar je zou echt moeten doen.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 22:42

Bedankt :)

ik heb net weer op hem gereden tuurlijk sterk maar voor Billy's doen ging het super en 2 weken geleden ook!
ik ben er nu om een pony een beetje bij te rijden en t elongeren

dus ga ik ook lekker beginnen met Billy ! :)
ik gun het dat paardje zo ben zel fook super blij als het goed met hem gaat :+:

Slucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:00

Je kan een bruggetje van je teugels maken. dus de teugels over elkaar en dan heb je een bruggetje in je handen.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:52

ik ben vandaag is even lekker gaan lopen met Billy !! alleen even over het erf met een hoofdstelletje in anders hou ik hem helemaal niet maar nu nul keer weg gecrost met me ! en het ging wel goed ik heb er ook foto;s van .

Wat vinden jullie er van ? ziet er toch al goed uit of niet !? :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry de foto;s zijn een beetje onduidelijk :o

SportHorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:32

voor hem bv. naar de wei te brengen HENGSTENKETTING!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 23:07

op de foto;s heb ik het gedaan met hoofsstel en ging ook wel goed ! :)

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:53

Mijn pony had er toen ik haar net had ook een handje van om me mee te sleuren. Ze was me ontzettend aan het uitproberen en ik denk dat ze elke dag wel minstens 1 keer los over het erf liep. :Y) Uit het weiland halen was ook een drama. Op de pensionstal waar ik toen der tijd stond hadden ze een heel lang weiland en natuurlijk stond madama elke dag helemaal achterin het land. Als ik haar dan gehaald had en ik kwam bij het hek aan, draaide ze zich om, trok zich los en galoppeerde weer in volle vaart naar achter. Wat een klier was dat, zeg!
Je kan het oplossen door een hoofdstel in te doen, dan heb je al veel meer controle. Als je geen hoofdstel bij de hand hebt, pak je gewoon het halster vast aan de zijkant. Zodra de pony weg wil rennen trek je het hoofd naar je toe, dat maakt het moeilijk voor de pony om weg te komen. ;) Bij mij werkte dit in ieder geval heel goed! Succes!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:44

ILOVE_TARA schreef:
Mijn pony had er toen ik haar net had ook een handje van om me mee te sleuren. Ze was me ontzettend aan het uitproberen en ik denk dat ze elke dag wel minstens 1 keer los over het erf liep. :Y) Uit het weiland halen was ook een drama. Op de pensionstal waar ik toen der tijd stond hadden ze een heel lang weiland en natuurlijk stond madama elke dag helemaal achterin het land. Als ik haar dan gehaald had en ik kwam bij het hek aan, draaide ze zich om, trok zich los en galoppeerde weer in volle vaart naar achter. Wat een klier was dat, zeg!
Je kan het oplossen door een hoofdstel in te doen, dan heb je al veel meer controle. Als je geen hoofdstel bij de hand hebt, pak je gewoon het halster vast aan de zijkant. Zodra de pony weg wil rennen trek je het hoofd naar je toe, dat maakt het moeilijk voor de pony om weg te komen. ;) Bij mij werkte dit in ieder geval heel goed! Succes!

idd Bedankt !! :)

wat je zegt over dat weiland enzoo nou eigenlijk ALLES !! is precies het zelfde
ik doe zoveel mogenlijk met hem en dat helpt wel maar ooko aan het hoofd stel heft ie meestal scheit .
maar ik merk wel dat onze band best sterk word en hij is de al een aantal weken niet meer weg gerent met me gelukkig _O-