Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JLLN_ schreef:Zoals hierboven gezegd, misschien zit ze idd niet lekker in haar vel? Staat ze wel een met andere paarden?
Ik heb op stal een A pony staan die zit ook doet.. Maar het vreemde is dat het beest wel naar je toe komt met z'n oortjes naar voren, maar als je eenmaal met je hand in de buurt van z'n hoofd komt gaan de oren plat in de nek.
oorklep schreef:JLLN_ schreef:Zoals hierboven gezegd, misschien zit ze idd niet lekker in haar vel? Staat ze wel een met andere paarden?
Ik heb op stal een A pony staan die zit ook doet.. Maar het vreemde is dat het beest wel naar je toe komt met z'n oortjes naar voren, maar als je eenmaal met je hand in de buurt van z'n hoofd komt gaan de oren plat in de nek.
Ja, dat doet ze ook weleens!
Vaag he..
Ze staat met 2 anderen waar ze goed mee op kan schieten
JaneJansen schreef:Mijn merrie staat ook niet op een drukke stal!
Het is goed als je haar eenmaal hebt, ik doe alle handelingen wel als ze vast staat.
Ze is eenmaal op pad heel enthousiast. Maar als je aan komt lopen? Echt bij iedereen boos en dreigend doen. Wel jammer. Maar ik kan er gelukkig wel mee omgaan.
MaaikeMo schreef:O.. want zo'n gedrag kan onbewust aangeleerd zijn.
wanneer ze een keer boos kijken, dat je dan toevallig wegliep.. dan kunnen ze gaan associeren dat boos kijken -> mens gaat weg.. (iemand loopt langs terwijl ze boos kijkt)
hoe af te leren, pas weglopen als ze weer vrolijk kijkt.. zo ziet ze dat boos kijken geen zin heeft..
maar dan moet dit ook de oorzaak zijn, en dat weet ik dan niet zeker..
broadway schreef:plots humeurig.....was dus nooit zo ? Ik heb haar nu bijna een jaar, begin van de winter (ze doet het alleen op stal) deed ze het bij mij niet. Bij de andere eigenaar ook niet zover ik weet.
Hoe oud is ze ? 8jaar
Is ze angstiger/meer schrikachtig als dat ze was ? Nee
Staat ze vaak achterin de stal ? Nee, ze kijkt altijd naar buiten of staat te eten. Maar dan neemt ze een hap en gaat met haar hoofd naar buiten kauwen.
Deinst ze terug als je haar onverwacht bij de hoofd pakt (voorhoofd/oren) ? Nee
Wat doet ze zoal, naast overdag naar buiten ? hele dag buiten dus, en elke dag loopt ze wel een uur (soms wat langer, soms wat korter) ongeveer 2 keer per week rijd ik in de bak, dan longeer ik haar nog eens een keer en voor de rest rij ik buitenritten.
Gedragen de paarden zich ook anders tegenover haar en zij naar de paarden? Nee, niet anders dan eerst
Doet ze de oren plat naar hen toe ? Als ik de shet buitenzet staat zij al buiten, dan kijkt ze wel heel nijdig naar hem ja. Maar verder als ze buiten staat kijkt ze vrolijk.
Komt werken/voeren goed overéén ? Hm, ze krijgt op dit moment wat meer voer dan anders. Ze heeft bloedwormen gehad en omdat ze nogal veel is afgevallen heeft de DA en voerschema voor haar gemaakt.
Niveau? Rij geen wedstrijden.
Heeft ze voernijd ? Nee.