heen en weer lopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silfanoo

heen en weer lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 20:06

Hallo,

mijn paard heeft een eigen paddock, niet super groot, maar het is wel het dubbele van zijn stal..
Daar staat hij meestal vanaf begin van de middag tot een uur of 5.
Hij heeft daar ook hooi.
Maar hij blijft steeds bij het touwtje heen en weer lopen..
Dit is niet goed voor zijn gewrichten omdat hij steeds hele kleine bochtjes maakt omdat hij dan weer terug gaat, en weer hetzelfde..
Hij heeft genoeg hooi, en een bal vind hij niks aan.
Dus mijn vraag, wat kan ik hier tegen doen?
De hele dag in stal laten staan vind ik ook zielig..
Hij staat trouwens niet helemaal alleen, want naast hem staat ook een vriendje van hem.
Ze kunnen helaas niet bij elkaar omdat ze dan gaan spelen (steigeren etc.) en daar is het stukje te klein voor..

groetjes nathalie

Michellette

Re: heen en weer lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:13

Als hij niet mag spelen gaat hij heen en weer lopen. Het antwoord heb je eigenlijk zelf al gegeven, hij verveelt zich, wel een vriendje in de buurt maar er niet bij kunnen, dan vermaakt hij zichzelf op een manier die jou niet bevalt, maar hem wel.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:14

kunnen ze niet samen staan daar.

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 20:15

ik zou zelf het liefst ook willen dat ze bij elkaar stonden, dit stonden ze eerst ook, maar het werd echt té gevaarlijk, ze speelde veel te ruw, en daar is dat stukje te klein voorr.. (want de paddock ligt naast de sloot)
en dat andere ponytje is veel rustiger en die werd allleen maar chagerijnig toen ze bijelkaar stonden, want mijne wou alleen maar spelen, en die andere wou alleen maar rust

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:23

een andere oplossing zoeken voor hem want je paard kwijnt niet blijkbaar weg. fijn dat hij wel een paddockje heeft maar blijkbaar heeft hij er nu niet veel aan.

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:31

Mijn paard doet dit ook. Staat in een grote paddock met 2 andere paarden.
Hij staat vanaf 10 uur buiten en gaat dit gedrag vertonen op het moment dat het drukker wordt op stal en anders rond 3 uur 's middags.
Hij is het dan gewoon zat en wil op stal.
Hij is wel gelukkig naar mijn inzicht en zit prima in zijn vacht en eet goed.

Kaatje0013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:53

Je paard vindt het niet leuk in de paddock. Zoek afleiding voor hem. Kan hij niet in de wei? In de weide vinden ze meestal leuker omdat ze dan kunnen grazen.

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 21:01

ze mogen helaas nog niet op de wei..
ik hoop inderdaad dat ze snel weer de wei op kunnen..
daar kan hij ook weer met zijn vriendjes staan..

maar iemand misschien ideeën waardoor hij zich daar toch nog vermaakt?

MomaDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:04

Staat hij in de stal wel met mede paard. Misschien iets langer op stal houden. (oei nu zeg ik voor sommige mensen waarschijnlijk iets ergs) Maar, ik heb ook met mijn paard dat hij het op stal nog prettiger vind dan in de paddox. Terwijl ze bij ons wel per 3 staan. Toen deed ik hem minder lang in de paddox en vond hij het opeens weer leuk. EN natuurlijk als het weer zomer wordt en hij kan weer in het land zvm het land in :D

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 21:07

in stal zou hij dan alleen staan (omdat de rest van de paarden wel naar buiten gaan), maar dat vind hij op stal niet erg..
alleen silfanoo word 's ochtends door iemand anders buiten gezet, en ik kan niet even zeggen of diegene wat later wilt komen..
en anders zou hij pas naar buiten komen wanneer ik kom.. en dat is pas rond een uur of 4, half 5 en dat heeft dus ook geen zin..

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:13

kan je geen draadje spannen in de paddock?
zijn stukje wordt wel kleiner, maar zo staan ze samen in de paddock,maar wel met schrikdraad ertussen dat ze niet heel erg ruw kunnen spelen.

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 21:14

er zit alleen een draadje tussen hun..
want het was eerst 1 grote paddock.. en daar hebben we idd een draadje tussen gespannen

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:17

in de bak losgooien? = groter dus kan met meerdere...

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:17

Kun je het draadje dat niet weg halen zodat ze een grote oppervlak hebben? Misschien een oplossing om elke keer als je naar hem toe gaat niet alleen te rijden maar ook grondwerk te gaan doen voor afleiding, voor het rijden of na het rijden of gewoon zomaar :) . Mijn paarden worden daar dol enthousiast van en zo is er weer 1 uur voorbij dat ze zich niet hoeven te vervelen (mijn paarden staan dan wel 24/7 op de wei dus vertonen niet dit gedrag maar ik merk wel dat ze grondwerk erg leuk vinden).
@ Esje75, het is niet dat je paard dan naar stal wil omdat hij het daar leuker vind maar waarschijnlijk gewoon omdat daar eten is. Zo lijkt het alsof je paard heel snel naar stal wil maar ik weet (bijna) zeker als je nadat hij het eten op heeft zijn staldeur open doet hij weer naar buiten loopt ;) .

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 23:34

ik gooi hem zoiezo al elke dag los in de bak, zodat hij even lekker kan rennen..
maar hij mag hier dus niet de hele dag staan, want de andere stalgenoten moeten er ook bij ;)

draadje weghalen gaat niet (lees reactie's hierboven)
en meestal kom ik pas, als hij alweer binnen staat (rond half 5)

moreno_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 01:57

Ik denk ook dat het verveling is..Een soort van ijsberen...Wat dieren bv in een circus ook doen..omdat ze zich te lang vervelen en in een kleine ruimte staan..Jammer dat hij het land nog niet opkan..Is er niks in de buurt waar je hem evt op het land zou kunnen zetten?