paard op stal wordt steeds gebeten op de wei

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiddes

paard op stal wordt steeds gebeten op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 23:26

Mijn paard staat op een pensionstal,en loopt in de weide met 5 anderen paarden en telkens wordt hij gebeten,en zelfs door de deken heen,wat doe je hieraan,hij mag niet apart in de weide op stal,omdat er maar weinig weides zijn,wat nu zouden jullie hier dan weg gaan op stal of andere oplossing..

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:27

Die van mij staat al 2 jaar met 4 andere op de weide, ze is de jongste én staat laagste in rang.
Resultaat: ze jagen haar weg bij het eten, ze krijgt beten langs alle kanten, en ook klop..ze staat dus vol bijtwondjes en schreven van de ijzers
Maar denk niet dat ze ongelukkig is, integendeel, ze zou ze niet kunnen missen!
Het is ook zo'n keikopje die ze blijft ambeteren :+ , en op den duur geven de oudjes het wel op ;)
het is nu eenmaal de natuur ;)

Ik weet nu niet hoelang je paardje er al staat? Misschien moet de rangorde nog goed bepaald worden, of wel staat ze ook laagst in rang.
Of is het gewoon een kwestie van jaloezie....
Sommige paarden kunnen het echt niet hebben dat jouw paardje veel aandacht krijgt, en hun baasjes misshien niet zo vaak komen.
Dan gaan ze dat jouw paardje kwalijk nemen, en ze gaan dan pesten...

Je zou van stal kunnen veranderen, maar of het veel zal uithalen is nog de vraag, het kan zijn dat het met andere paarden net hetzelfde is...
Dat is het nadeel dat je moet opwegen tegen de vele voordelen van in een groep te staan...
Een pasklare oplossing is er volgens mij niet...

Anderen hebben die misschien wel??

kiddes

Re: paard op stal wordt steeds gebeten op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 22:30

ga nu naar een particuliere stal toe en zet mijn pony erbij,en wil graag naar een pensionstal toe,waar ze wel apart staan met een draadje ertussen dus wel contact gelukkig,maar daar kom ik op de wachtlijst alles is momenteel vol..

moika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:51

waarom kan je niet blijven op de particulier stal?
als je andere pony er ook kan staan is het toch net zo leuk om ze samen te hebben?

nu ja elk zijn keuze natuurlijk:)
wens je alleszins veel succes!

kiddes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 13:48

moika schreef:
waarom kan je niet blijven op de particulier stal?
als je andere pony er ook kan staan is het toch net zo leuk om ze samen te hebben?

nu ja elk zijn keuze natuurlijk:)
wens je alleszins veel succes!

Wat je zegt klopt,maar moet eerst eens kijken hoe dat gaat allemaal,het is namelijk zelfverzorging,woon er nou nog in de buurt,maar ga verhuizen en weten nog niet waar we komen,ook wel hier in de buurt en dat neemt natuurlijk veel tijd in beslag,moet zelf voeren enz
is niet erg daar kies ik nou voor maar het is nou maar 5min met de scooter,en ik sta er dadelijk momenteel alleen,zet mijn pony erbij voor gezelschap die staat anders altijd bij me schoonouders dag en nacht buiten(astma,artrose) die kan ik dus nu niet op stal gaan zetten hier,ben ik bang dat het weer achteruit gaat,en mijn paard wil ik savonds op stal zetten hier dus kijken hoe dit gaat..