Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Oefenen, oefenen, oefenen. Als het beter gaat kun je beginnen met de (paarden) knoop in het touw te zetten, een knoop die met 1 ruk los gaat. Het uiteinde houd je nog zelf in de hand dus als ze eventueel gaat trekken kun jij weer die druk weg laten vallen. Zo oefenen je steeds even door en voila, jou paard kan vast staan.
Wendy schreef:Eerst eens leren wijken voor druk. Grondwerk dus. Leren dat het niet verstandig is om tegen druk in te gaan.
Daarna kun je het paard evt leren vaststaan als jij het touw vast hebt, maar je moet ze vooral niet leren dat trekken = loskomen. Het is sowieso handig als je dan de hulp hebt van iemand die dit vaker aan de hand heeft gehad
suuszoey schreef:Ik weet dat het hard is, maar waar ik mijn paard heb laten inrijden worden de "lastige"gevallen met een zeer dik, leren halster aan een biels gezet. Ze kunnen zich absoluut niet lostrekken.. Ze blijven wel een tijdje worstelen, maar geven altijd bij. Hij laat de paarden dan ook nog altijd een tijdje staan. Klikt hard, is het ook, maar wel effectief.
Mijn paard staat nu bv aan een stro touwtje, was wel geen lastige klant...

Armani88 schreef:ofniet wendy![]()
Joop had die van jou toch vastgezet toen en zei hij moet het maar leren .
rare vent
. dat is zone 1/2 waar ik dan druk en dan gaat haar koppie/nek toch echt opzij....
xmarliez schreef:oo haha ik heb jou verkeerd begrepen ik dacht dat je bedoelde achter het hoofd tegen de hals aan maar inderdaad als ik mijn peerd op haar manenkam druk dan gaat het koppie omlaag, maar ik snap het verband hier niet mee?
LiiNd_Y schreef:mijn paard wil ook niet vast staan, zij is inmiddels nu ook een 6 jarige..
veel mensen zeggen dat je dan gewoon een koeienhalsband om de nek moet doen, dat gaat niet kapot..en geven ze zich wel over na een tijdje..