Hee,
Even heel kort door de bocht, ik ben pas verhuisd met mijn pony maar het lijkt wel of hij het me kwalijk neemt ofzo. Negeren en erg schrikkerig.
Uitgebreide versie:
Ik heb orrie & Andrè gekocht in 2006, toen hebben wij ook een weiland gehuurd met stal en weiland ze hadden het dus alleen voor hun eigen. Al snel Kon je goed zien dat de rangen verdeeld waren eerst orriè en dan Andrè hier leken ze het beiden mee eens en geen problemen. In het begin veel mee heen en weer gesjouwt had eigenlijk nog te weinig verstand van paarden voor een eigen paard en er dan ook nog eens helemaal alleen voor te staan. (geen stal genoten geen ouders of vrienden die ook maar iets met paarden hebben) Wel had ik een goede lesgeefster maar die kon steeds minder lessen enzo dus met rijden ging het steeds slechter dus op een gegeven moment vond ik het ook niet meer leuk het rijden orrie en ik botste enorm en dat kwam doordat hij dingen nog moest leren die ik ook nog moest leren dus ik hem die niet aanleren kon. Na lang zoeken toch weer een lesgeefster gevonden alles ging langzaam aan beter. Had weer contact met iemand bij wie ik een paard heb gereden, dus de lol en alles kwam weer terug we hadden les gingen wel eens naar buiten en we zagen eens wat meer dan het altijd zelfde uitziende weiland.
Toen kwamen de problemen die vrouw van wie wij huurde, had het geestelijk erg zwaar en kon het allemaal niet meer aan. Kon niemand meet luchtte of zien. Zo ook Orrie werd smorgens niet meer gevoerd terwijl dat de afspraak was. Dat risico wil ik niet nemen dat mijn paard heel de dag op zijn eten moet wachtte. Het botste steeds meer tussen mij en de eigenaar van het weiland en de stal dus besloot ik rustig te gaan kijken voor andere mogelijkheden. Al snel was ik wezen kijken bij een manege maar ik wist dat dat niks voor orrie was heel de dag binnen terwijl hij gewent was heel de dag buiten te staan. Toen had ik het er met die persoon over met wie ik wel eens rij en hun hadden ook nog een stal vrij nou uit eindelijk twijfelde ik tussen twee stallen. Daar heb ik dan ook een topic over geopend. [VSW] Welke stalling?
Uit eindelijk ben ik naar de stal gegaan waar ik al mensen kende en waar Orrie en Andrè veel ruimte hadden grote weilanden met veel gras wat ze bij hun eerste stal vaak niet hadden. Er staan daar nog meer paardjes, dus toen Orrie en Andrè kwamen bleven ze mooi samen en zorgde ze voor elkaar op dat moment was ik wel heel blij dat ze elkaar hadden. Maar nu merk ik aan orrie dat hij niet lekker in zijn vel zit terwijl hij in mijn ogen er alleen maar op vooruit is gegaan.
De eerste week hebben we gewoon gereden wat buitenritten gemaakt maar nu hebben we ook een hele tijd niet kunnen rijden door het vriezen en sneeuwen (Er komt pas in het voorjaar een bak en het weiland is te nat) enzo dus mischien mist hij die extra aandacht maar ik poets en wandel wel met hem ook zijn we begonnen met VD zodat hij toch zijn verdiende aandacht heeft. Alleen nu is hij zo schrikkerig en als de rest buiten staat en hij binnen en als ik weg ga en hem nog over zijn neus wil aaien loopt hij weg. Dit is wel pas later gekomen eerst was alles goed. De Veearts is maandag ook geweest en die zag niks aparts.
Hij staat hier nu vanaf 20 December. Waar denken jullie dat het mee te maken kan hebben?
Sorry als het verhaal niet helemaal klopt zit nu op school en werd af en toe even afgeleid waardoor het wat fouten kan hebben.
Groetjes Jilly
Owjaa in de grote vakantie wil ik een stage gaan doen waar orrie ook mee naartoe mag. Zou dit teveel voor hem zijn?