Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lindake schreef:anneliesdj schreef:Is hij niet gewoon heel speels? Bijten in de rug/schoft is vrij typerend voor spelende paarden.
Zo speels lijkt het mij toch niet als een paard er van geblesseerd raakt...
Het lijkt me inderdaad een goede optie in dit geval.
Sinds wanneer spelen paarden voorzichtig?lindake schreef:Daar heb je inderdaad wel gelijk in... Dier kon op de verkeerde plek gebeten zijn...
Maar met muilkorf kan het dier toch ook spelen?
Komt ie weer aan met zijn ijzeren korf om me mee op mijn rug te beuken
Maar zou idd wel een oplossing zijn, dan zou ik liever zo'n korf nemen dan zo'n kap, dat is 100% veilig en kan hij wel mee eten, met die kap niet en loop je ook het risico dat hij nog steeds bijt. hlidar schreef:hij valt aan en bijt in de rug, er is geen voer, hij beschermt ook geen anderen, als het andere paard dan wegloopt blijft hij doorgaan terwijl dat andere paard al lang zoiets heeft van oke ik ben weg, en hij gaat maar door en hangt maar in die rug. nadat hij dit vorig jaar dus zo erg heeft gedaan heeft hij niet meer samen met andere paarden op de paddock gestaan.
nu zijn we van plan hem overmorgen weer naar stal te halen, hij staat nu nog buiten in de kudde, dus ga ik zowiezo eerst kijken of het misschien nu wel gaat, maar ik zit al wel te denken aan alternatieven.
ze komen met z´n vieren op een paddock van (gokje) 20 bij 15 ofzo...
hlidar schreef:hij valt aan en bijt in de rug, er is geen voer, hij beschermt ook geen anderen, als het andere paard dan wegloopt blijft hij doorgaan terwijl dat andere paard al lang zoiets heeft van oke ik ben weg, en hij gaat maar door en hangt maar in die rug. nadat hij dit vorig jaar dus zo erg heeft gedaan heeft hij niet meer samen met andere paarden op de paddock gestaan.
nu zijn we van plan hem overmorgen weer naar stal te halen, hij staat nu nog buiten in de kudde, dus ga ik zowiezo eerst kijken of het misschien nu wel gaat, maar ik zit al wel te denken aan alternatieven.
ze komen met z´n vieren op een paddock van (gokje) 20 bij 15 ofzo...
hlidar schreef:op de wei is het ook geen probleem, maar ik heb nu geen andere optie dan deze paddock, ik ga in ieder geval kijken hoe het gaat morgen, anders zet ik ze inderdaad 2 om 2...
het is trouwens een ruin, hij klimt niet op ze, het probleem is dat bijten...
hij heeft dit eigenlijk altijd al gedaan (zolang ik hem ken, de laatste paar jaar), en het is ook niet steeds hetzelfde paard wat hij aanvalt..
nouja eerst morgen maar kijken hoe het gaat.
lindake schreef:Paarden spelen idd niet voorzichtig maar een paard dat zo hard bijt dat het andere dier weken niet kan bereden worden door een rug gaat hoe dan ook te ver...
Mij maakt het eigenlijk niet uit of het spelen of vechten is maar een muilkorf lijkt me in dit geval de enigste optie, tenzij je het dier apart kunt zetten...

] mariska32 schreef:hlidar schreef:op de wei is het ook geen probleem, maar ik heb nu geen andere optie dan deze paddock, ik ga in ieder geval kijken hoe het gaat morgen, anders zet ik ze inderdaad 2 om 2...
het is trouwens een ruin, hij klimt niet op ze, het probleem is dat bijten...
hij heeft dit eigenlijk altijd al gedaan (zolang ik hem ken, de laatste paar jaar), en het is ook niet steeds hetzelfde paard wat hij aanvalt..
nouja eerst morgen maar kijken hoe het gaat.
en hiermee geef je zelf al het antwoord.....![]()
te kleine ruimte.
.