Ik heb een verzorgfries, Jelle. Ik verzorg hem sinds ongeveer 4 maanden en ik doe vanalles met hem. We rijden in de bak, we rijden buiten, ik longeer hem, we doen klein beetje aan vrijheidsdressuur en we knuffelen wat af!
Nu mijn vraag:
Ik laat hem af en toe ook los in de bak en ga dan in het midden staan(longeren zonder lijn dus
). Hij moet nog wel leren om te luisteren naar de commando's stap, draf en galop(hij is af en toe oostindisch doof, hahaha!) maar dat gaat steeds beter. Wat ik alleen niet begrijp is dat hij niet uit zichzelf naar mij toe komt. Als hij rustig rondstapt en ik wil hem naar me toe laten komen dan ga ik stilstaan, ik draai dus niet meer met hem mee. Ik kan blijven staan totdat ik een ons weeg, maar hij komt echt niet naar me toe! Hij blijft lekker rondstappen en staat af en toe even stil en kijkt me dan zo aan van, kom jij maar naar mij toe, ik blijf lekker staan!
.Nu heb ik ooit ergens gelezen dat als een paard respect voor je heeft dat hij dan naar je toe komt als je stilstaat(weet niet meer waar ik dit heb gelezen en weet dus ook niet of dit waar is!!!!!!). Heeft hij nou gewoon geen respect voor me en hoe kan ik dit oplossen? Iemand tips?
PS:Als dit hier verkeerd staat, sorry!
Een join-up doe je niet voor de leuk of om een band te krijgen.
. Ik ben geen 12, maar 26! Maar bedankt voor je tip!
.
. Het is namelijk bij ieder mens en paard verschillend.
.
), Ik kijk haar met lieve ogen aan en met een glimlach op mijn gezicht (zie mijn vorige post: De deur gaat open). Door mijn uitnodigende blik komt ze naar mij toe. Mijn andere merrie (de afstandelijke) komt ook vaker naar mij toe. Dan moet ik wel weer wat anders doen omdat ieder paard anders is. Ik ben nog aan het experimenten en observeren en daarom kan ik niet goed op het moment verwoorden hoe ik het bij haar doe.
! )