Paard treurt ... wat doen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

Paard treurt ... wat doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 14:11

Hey,

Mijn merrie treurt een beetje ...
Wij hebben namelijk vorige week donderdag een dierbaar persoon verloren...Ik sta op een huurweide met mijn paard & ik huurde deze van Marcel. Marcel was een man die nog niet lang op pensioen gegaan was, hij ging net 62 jaar worden en hij had om het zo te zeggen een hart van goud.
Ik kende Marcel persoonlijk & ging zelfs wekelijks langs bij hem thuis. Hij was een beetje zoals een opa voor me. Het was niet zoals je op een manege staat en een keer gedag zegt tegen de stalhouder...nee, deze man wist persoonlijke dingen over mij en ik over hem, hij kende mijn paard door en door ..En hij zorgde er ook voor. Ik ga naar school in de week dus hij gaf 's morgens mijn paard eten en zette haar buiten, hij meste de stal uit enzo ...en als er iets was met mn merrie dan belde hij me meteen op enzo van die dingen ..Hij heeft enorm veel gedaan voor zowel mijn paard als voor mij ..Ik ging ook iedere dag naar haar toe en heb een goede band met haar maar toch zal ze iemand missen ...
Hij was onze vriend ..Natuurlijk heb ik er ook verdriet van maar ik kan erover praten enzo maar wat moet ik nu met mn merrie ...
Ze is uit haar doen, ze treurt duidelijk ... gelukkig eet ze nog wel goed maar ze is futloos en staat voor zich uit te staren in de wei ..
Ik spendeer veel tijd met haar & vertroetel haar.
Maar is er iemand die hier ervaring mee heeft ? Is er iets wat je kan doen ...?

Anoniem

Re: Paard treurt ... wat doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:15

Ik denk dat jouw paard vooral jouw emoties spiegelt... Jij mist Marcel als je op stal bent, je paard vangt dat op en reageert erop.
Haal steun en troost uit de enorme band die je blijkbaar met je paard hebt, en sla je er samen doorheen...

Sterkte met jullie verlies...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:47

idem met sonja. toen mijn paard in de rauw was van een paard heb ik haar een week met rust gelaten met werk alleen leuke dingen doen want ze was behoorlijk van slag en deed en wilde niets meer.

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:45

Je paard heeft veel steun aan die man gehad blijkt....
Het is een verlies en een paard is een intens emotioneel wezen. Niet alleen de aanwezigheid van die man is weg, maar de structuur, gewoontes en ook de rust en overwicht die hij op het paard heeft gehad.

Daarbij hangt het paard ook aan jou en zal zich naar jou stemming schikken, kan.
Ga inderdaad de normale dingen weer oppakken, vertroetelen en veel bij hara zijn.

Vervelend voor je zo'n gemis....sterkte.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 19:55

Dus eigenlijk kan ik niet meer doen dan ik al doe.
Heb daar straks ipv dressuur rijden wat schriktraining gedaan met beloningen. Dit vond ze wel leuk.
Ik denk dat we er wel gaan komen. Het heeft alleen zn tijd nodig...

Ire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:07

Sterkte

het heeft z'n tijd nodig, gelukkig vond ze de training leuk. Even wat afleiding

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:31

Doe veel leuke dingen samen en klets gewoon lekker met je merrie, dan hebben jullie steun aan elkaar. Bach remedies werken ook heel goed in dit soort gevallen. Ik gebruik ze zelf en geef ze ook weleens aan andere mensen en heb er altijd goede resultaten mee.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 19:33

Bedankt allemaal voor de reacties !

Natascha, ze krijgt al bach bloesems & deze helpen zeker ook het verdriet wat draagelijker te maken.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:20

Maar staat je paard ook helemaal alleen dan? Zonder andere paarden? Misschien mist ze gewoon het gezelschap wat ze eerst had, van die man. Kun je er geen paard bij zetten?

Caroline90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:28

Sonja schreef:
Ik denk dat jouw paard vooral jouw emoties spiegelt... Jij mist Marcel als je op stal bent, je paard vangt dat op en reageert erop.
Haal steun en troost uit de enorme band die je blijkbaar met je paard hebt, en sla je er samen doorheen...

Sterkte met jullie verlies...

Dat denk ik ook. zorg dat je samen leuke dingen gaat doen, herinner de fijne herinneringen aan Marcel, maar ga vooral ook door met wat je normaal gesproken deed.

Sterkte en succes!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 18:22

Fitch schreef:
Maar staat je paard ook helemaal alleen dan? Zonder andere paarden? Misschien mist ze gewoon het gezelschap wat ze eerst had, van die man. Kun je er geen paard bij zetten?

Nee mijn paard staat niet alleen, er staat nog een merrie bij.

macc ('ll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:15

ogh,
wat sneu!
ik denk idd vooral dat het ook een beetje aan jezelf ligt.
dat je mischien troost bij je paardje zoekt,
en dat ze dan denkt van nou ze is verdrietig dan mag ik dat ook wel zijn ( klinkt een beetje raar ) maar volgens mij zit het wel ong zo.

nog gecondoleerd.