Ze wil nog weleens een corrigerend trapje geven
. Ik zal het toelichten; ze valt niet aan, ik heb ook niet het idee dat het gemenigheid is. Wanneer er iets gebeurt wat haar niet zint dan wil ze nog wel eens uithalen.Bijvoorbeeld ze had mok aan haar achterbeentje. Een vriendin van mij wil even kijken en zit er dus aan *pets*. Hij was gelukkig niet echt raak en ze is ook wel bestraft ervoor.
Gisteren stond ze los in de bak en ik stond buiten de bak, ik wil dr even laten lopen dus ik ritsel met mn jas en ze schiet weg. Op het moment dat ze zich omdraait trapt ze gericht richting mij. Ik stond wel verder en ze kwam met dr hoef tegen de bakrand aan dus naast een vies gezicht van de modder had ik niets.
Mijn vraag aan jullie is hoe ik dit gedrag nou bestaf. Ze is jong en kent nog weinig opvoeding. Ik wil haar niet onnodig en te hard straffen maar ze moet het zeker wel afleren want dit maakt sommige situaties gevaarlijk. Daarnaast moet ik nu continue opletten of ik niet de trap-regio sta en dat is knap vervelend soms.
Nou brand los
), vaak is dit al ontzagwekkend voor een jong dier. Is ze weer braaf, dan ontspan jij je lichaam weer en wees vooral over haar hele lichaam, aaien, strelen, kloppen, voelen.. als jij haar geen pijn doet en vertrouwen geeft, gaat ze dit vanzelf accepteren, leer haar dat jij de leider bent en een goed persoon en te vertrouwen...
Ik hou er ook niet van om een schop of een bezemsteel tegen een paard te gebruiken... Van pijn gaat een paard je toch echt niet vertrouwen...